• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    rosenkind skrev 2011-03-22 08:25:54 följande:
    Jean1: Tack! Det var jättesnyggt! Rött är så fint o fräscht. Jag var lite mot det först eftersom jag hade en röd frog tidigare och tröttnade på det röda. Men nu fick jag erbjudande att köpa ett förmånligt nytt topset och åkpåse så jag kan nog inte stå emot Dessutom kan jag ju inte ha blått heeeela tiden...måste ju ha ombyte
    Frogen var så tråkig när det var röd hela tiden så nu känner jag att jag kommer samla på mig topset som en hamster
    rött är ALLTID rätt !!!!
  • Fröken Småland
    Johanna10 skrev 2011-03-22 08:48:17 följande:
    Jag ger dig rätt för den! Däremot så såg skummet rakt ut då det var lika långt från hålet i mitten på handtaget, men när jag tod fram tumstocken och mätte sidorna stämmde det inte. Nu är chassit rakt igen! tack ska du ha!
    Är jag bäst eller är jag bäst? Drömmer
  • bohusbebis

Säg att jag INTE ska lägga första budet på denna till min lilla tjej som blir 3 år i sommar....
    http://www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-gra-rosa-auktion_340816_129900588
    Äntligen nåt i "närområdet" och så är det ett glidchassi (men jag har en händig man som kanske kan dra i en vingmutter?) och så börjar ungbusen bli stor och i sommar vill man ju egentligen helst köra bee:et och nu har jag slut på argument.... Bakbinder mina händer och loggar ut från tradera.... puh... så svårt att stå emot....

• jean1
    Tant Pruselius skrev 2011-03-22 09:19:28 följande:
    rött är ALLTID rätt !!!!
    Säg inte så nu när jag sålt iväg allt .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-03-22 09:26:07 följande:
    Säg att jag INTE ska lägga första budet på denna till min lilla tjej som blir 3 år i sommar....
    www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-gra-rosa-auk...
    Äntligen nåt i "närområdet" och så är det ett glidchassi (men jag har en händig man som kanske kan dra i en vingmutter?) och så börjar ungbusen bli stor och i sommar vill man ju egentligen helst köra bee:et och nu har jag slut på argument.... Bakbinder mina händer och loggar ut från tradera.... puh... så svårt att stå emot....
    Varför inte? Om du får den för 2000 så är det en ren investering och du tjänar helt enkelt pengar på den om du slaktar och säljer sen. Hjul 500, bas och varukorg 600, ram 700, lyftbygel 100, toppset (fleece?) 200, bågar och fästen 100, defekt chassi 500 kr.

Det är kvalificerade gissningar på priserna men skulle tro att det hamnar där någonstans.
    Säljaren har ganska taskiga omdömen så det blir nog inte särskilt högt pris och du kan sticka förbi och kolla på den innan du lägger bud. Go for it!
  • galojj

Nu har jag bestämt mig för att behålla min cam...
    Satt och räknade lite förut, och kom fram till att jag sammanlagt betalat 800kr för min vagn med det finaste topsettet och vinterhjulen...får ju inte så mycket mer och bättre för dom pengarna direkt!
    Visserligen skulle mna ju kunna sälja buggan och få några tusen att köpa en annan vagn med...men vet itne vad det skulle vara ju!
    Men, jag har kommit fram till att det inte är så himla bökit att fälla ihop och lägga vagnen i bilen nu när jag gör på ett annat sätt

Så, nu ska jag åka och kolla efter tyg att sy en ny suflett av för att ha i sommar tänkte jag...så man slipper solbleka min fina blåa suflett

• Tant Pruselius
    jean1 skrev 2011-03-22 09:30:54 följande:
    Säg inte så nu när jag sålt iväg allt .

Ja och du skulle ju ha sålt till MIG..Skrikandes