• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    finbusen skrev 2011-03-23 12:01:52 följande:
    Toppensida! Vilken tur att min syster bor i jönköping :)
    Tror du att hon kommer att gå dit på visningen ikväll? Kan du be henne i så fall att kolla vad det är för något som ingår med de två Urban Jungle-chassina? Please...?

Och gärna också vad Bugaboo-kartongerna innehåller

Nej, jag skall inte registrera mig som kund och jag skall inte lägga bud *upprepar som mantra*
  • galojj

Behöver man ha en sommarsuflett? hur varmt blir det i vagnen med en vanlig suflett? är det stor skillnad eller?

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:08:28 följande:
    Tror du att hon kommer att gå dit på visningen ikväll? Kan du be henne i så fall att kolla vad det är för något som ingår med de två Urban Jungle-chassina? Please...?

Och gärna också vad Bugaboo-kartongerna innehåller

Nej, jag skall inte registrera mig som kund och jag skall inte lägga bud *upprepar som mantra*
    å varför inte? om jag läst rätt kostar inget - och du kan göra superfynden! (blev såå sugen på phil&ted:en (fn 800 kr!!!) fast jag redan har en sprillans ny och en skavankig)
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-03-23 12:29:11 följande:
    å varför inte? om jag läst rätt kostar inget - och du kan göra superfynden! (blev såå sugen på phil&ted:en (fn 800 kr!!!) fast jag redan har en sprillans ny och en skavankig)
    Det finns bara ett litet, litet bekymmer i sammanhanget och det är att mina barn är stora nu och åker i princip inte vagn längre Gråter

Men jag har en imponerande samling UJ-klädslar som skulle kunna krängas av som hela vagnar med några billiga chassin *funderar*
  • mammatill2härligavildar

Provar igen o hoppas nån har tid att svara. Ståbräda till cameleon, vilken passar bäst förutom deras egna??? Har läst i FAQ  o hittar inte svar om d där, orkar inte leta bakåt i tråden *lat*:)

• galojj
    mammatill2härligavildar skrev 2011-03-23 13:19:41 följande:
    Provar igen o hoppas nån har tid att svara. Ståbräda till cameleon, vilken passar bäst förutom deras egna??? Har läst i FAQ  o hittar inte svar om d där, orkar inte leta bakåt i tråden *lat*:)
    vi har en easy rider tror jag den heter...
    har för mig att det finns 2 olika, en med små krokar och en med stora...och man måste ha den med stora krokar isåfall...men somsagt, jag är inte säker:-P
  • mammatill2härligavildar
    galojj skrev 2011-03-23 13:21:57 följande:
    vi har en easy rider tror jag den heter...
    har för mig att det finns 2 olika, en med små krokar och en med stora...och man måste ha den med stora krokar isåfall...men somsagt, jag är inte säker:-P
    Ok, tack för snabbt svar:) Hade för mig att jag läst förut att just den passar.
  • lissats
    imaj skrev 2011-03-22 00:13:34 följande:
    lissats: Det är viktigt att styret är ungefär lika högt på båda sidorna, annars kommer chassit att upplevas snett. Jag tror (vet inte säkert) att det är så bra att ha chassit i ett tillgjort snett läge då det kan nöta på "navet" i chassit.

Så mäta behöver du kanske inte men kika då att det är ungefär lika hög på båda sidorna när du justerar styret...
    Tack! Jag får se till att kolla när jag drar upp det. Tycker bara att det borde bli lika mkt på båda sidorna när man drar rakt upp,  ena sidan verkar trögare :) 

Hur var det man gjorde ren hjulen nu igen? 5-56? 
  • bohusbebis
    mammatill2härligavildar skrev 2011-03-23 13:19:41 följande:
    Buggy Board från Lascal, har "armar" på sidorna så det tror jag funkar på de flesta vagnar (på bee+ iaf)
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:42:19 följande:
    Det finns bara ett litet, litet bekymmer i sammanhanget och det är att mina barn är stora nu och åker i princip inte vagn längre Gråter

Men jag har en imponerande samling UJ-klädslar som skulle kunna krängas av som hela vagnar med några billiga chassin *funderar*
    samma problem... tycker att barn borde åka barnvagn tills de är myndiga. Eller möjligtvis själva tar körkort. eller skaffar moppe... Fram tills dess MÅSTE de åka vagn med mig, vad ska jag annars ägna mig åt...