• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sara1981

Jag bara beställde som vanligt, fick sedan ett mail angående fraktkostnaden.
    Väntar på leveransen nu, skulle ta 5-7 dagar. :)

• Sweetheartno1

Såg precis på blocket att en barnbutik som heter Beba har all black till salu. Hmm ..

• iAnnaMaria

nu kan jag också hoppa in här :). Kom över en fin bugaboo gecko på en loppis för 500 kr :)... Mycket nöjd!!

Kan man köpa tillbehör till den fortfarande eller har dom slutat med allt till gecko?

• stinamaria
    iAnnaMaria skrev 2011-03-22 20:07:03 följande:
    nu kan jag också hoppa in här :). Kom över en fin bugaboo gecko på en loppis för 500 kr :)... Mycket nöjd!!

Kan man köpa tillbehör till den fortfarande eller har dom slutat med allt till gecko?
    Fasen vilken fynd! Kikade i din blogg och den såg ju fin ut =) Fick du med sittdel oxå?
    Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor.
  • Fröken Småland
    iAnnaMaria skrev 2011-03-22 20:07:03 följande:

Lägg av!!! Grattis för tusan och välkommen hit!

De flesta tillbehör passar Gecko, det är reservdelar och klädslar som inte tillverkas längre. Men hjul och sånt kan du få tag på och det går även att använda Cameleonsuffletter om du byter ut sufflettpinnarna. Den sitter lite löst men ganska ok. Eller är det kanske något annat du behöver?
  • iAnnaMaria

Ja jag fick sitt/liggdel och regnskydd för 500! Den va smutsig som tusan men efter några varv i tvättmaskinen så tycker jag den blev jätte fin.
    Vet inte riktigt vad jag behöver. Kul att piffa upp den bara.. Tips på nåt man behöver? :D
    Kanske inte en toppen bild på vagnen just men den är iaf dagsfärsk!!

• modestyclara
    iAnnaMaria skrev 2011-03-22 20:36:14 följande:
    Ja jag fick sitt/liggdel och regnskydd för 500! Den va smutsig som tusan men efter några varv i tvättmaskinen så tycker jag den blev jätte fin.
    Vet inte riktigt vad jag behöver. Kul att piffa upp den bara.. Tips på nåt man behöver? :D
    Kanske inte en toppen bild på vagnen just men den är iaf dagsfärsk!!

gecko är den absolut snyggaste buggan när man har sittdel utan sufflett tycker jagHjärta du har cemeleon-framhjul på din gecko så de är redan bytta minst en gångFörvånad går m.a.o. att köpa nya i butik om du tycker de blir för slitna...
  • hemlig007
    annat82 skrev 2011-03-16 10:13:48 följande:
    www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

Kan vara nåt att kolla på angående kopia. Vissa kopior är riktigt bra gjorda och svåra att upptäcka tycker jag och om man kollar länken så verkar det så också.

Stulen kan vara svårt att veta. Kvitto är ju alltid nåt, men man ska se till att inte bara få se kvittot, som vissa göra, utan få med kvittot, så det följer med vagnen. Men alla som inte har kvitto har ju som sagt inte stulen. Om den sälj med både ligg- och sittdel så är väl risken lite mindre, om man själ den på gatan så får man ju bara med ena, medan vissa säljer liggdelen när de använt den färdigt och det är så lätt att köpa i efterhand.
    Vet inte hur lätt det är att kolla upp via chassinummer och den är anmäld stulen eller inte

Annars är tipset från AnPa bra, lägg en länk till annonsen här i tråden om du vill ha hjälp, brukar finnas många som gärna hjälper till
    Tack för alla era snabba svar! Just nu kollar jag på denna vagn: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_2008_med_manga_tillbehor_32686137.htm&w=1
    Den är dock lite dyrare än vad jag är beredd att lägga på en vagn från 08 och dessutom inte chassit med vingmuttrar. Vad tycker ni?
  • Mamma till Rasmus
    hemlig007 skrev 2011-03-22 21:10:09 följande:
    Tack för alla era snabba svar! Just nu kollar jag på denna vagn: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_200...
    Den är dock lite dyrare än vad jag är beredd att lägga på en vagn från 08 och dessutom inte chassit med vingmuttrar. Vad tycker ni?
    Den tittade jag också på, han la ut den kvällen innan till ett mycket bättre pris, kommer inte ihåg exakt men max 4.500 kr som jag nappade på och mailade honom sen när jag skulle visa gubben den dagen efter så var annonsen borta men efter ett par timmar kom den ut igen till ett högre pris...lite fult.