• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 11:03:10 följande:
    Någon som har lust att hjälpa mig att tolka vad det är i kartongerna?

De smala upptill är solsuffletter, men vad betyder det lilla röda märket? Fleece? Innebär det i så fall att den undre hyllans kartonger innehåller canvas tro? Och vad är det som ligger längst upp till höger?
    de röda små märkena tror jag det står 30% på,  spara bilden, zomma in och kisa så ser du
    De andra högst upp til höger har jag ingen aning om vad det kan vara

Tycker det låter som en bra ide att köpa uj chassin och sälja hela vagnar
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • finbusen
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:08:28 följande:
    Tror du att hon kommer att gå dit på visningen ikväll? Kan du be henne i så fall att kolla vad det är för något som ingår med de två Urban Jungle-chassina? Please...?

Och gärna också vad Bugaboo-kartongerna innehåller

Nej, jag skall inte registrera mig som kund och jag skall inte lägga bud *upprepar som mantra*
    Hon jobbar så hon kan inte :( Hade velat åka dit och kolla själv, men en 4 timmars bilresa känns inte aktuellt bara för att kika..
  • mammatill2härligavildar
    bohusbebis skrev 2011-03-23 13:51:49 följande:
    Buggy Board från Lascal, har "armar" på sidorna så det tror jag funkar på de flesta vagnar (på bee+ iaf)
    Tack snälla=)
  • annat82
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 12:42:19 följande:
    Det finns bara ett litet, litet bekymmer i sammanhanget och det är att mina barn är stora nu och åker i princip inte vagn längre Gråter

Men jag har en imponerande samling UJ-klädslar som skulle kunna krängas av som hela vagnar med några billiga chassin *funderar*

Du kanske har sett det, men det främre av chassina är ett swift-chassi och ett UJ bakom.

Tycker mina barn ska åka vagn så länge jag vill och inte så länge de vill

Lite lockande är det att ta en dagsutflykt, fast det är en bit, om man nu skulle buda och vinna om inte annat så kan vi stanna och hälsa på i Linköping också. Men lite intressant fanns det allt

• Vicka81

Eftersom bebisen kommer i juli så känns åkpåsen sjukt inaktuell just nu... men bättre att köpa medan man fortfarande har lön + kan ju inte riskera att den går ur sortimentet... ;) Jag är såååå nöjd och önskar leveransen kommer IDAG!

• Armani
    Vici71 skrev 2011-03-22 22:25:54 följande:
    Hej någon som vet var man kan hitta nytt spänne till selen i sittdelen? min gick av... så himla retligtRynkar på näsan
    Jag har en Bugaboo FrogFlört 
    Vilken del av spännet är det? Ett av mina har gått av oxå, den delen som man liksom hakar i midjebältet, från selen som går från ryggdelen (herre gud så dålig jag är på att förklara!!). Nu använder jag inte den ändå utan jag har bara midjebältet på min son, men den dagen det är dax för försäljning hade jag tänkt att försöka hitta nån liknande sån "krok", sprätta upp och sy fast igen
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani

Hur är det med fjädringen på cam-hjul egentligen... Är det 5 kg för varje "hack"? Och från vilket håll går man?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    annat82 skrev 2011-03-23 14:34:59 följande:

Du kanske har sett det, men det främre av chassina är ett swift-chassi och ett UJ bakom.

Tycker mina barn ska åka vagn så länge jag vill och inte så länge de vill

Lite lockande är det att ta en dagsutflykt, fast det är en bit, om man nu skulle buda och vinna om inte annat så kan vi stanna och hälsa på i Linköping också. Men lite intressant fanns det allt

Nej, jag har dålig koll på UJ-chassin, tack för info! Ser det ut som att det saknas framhjul på det chassit tycker ni?
  • annat82
    Fröken Småland skrev 2011-03-23 16:29:58 följande:
    Nej, jag har dålig koll på UJ-chassin, tack för info! Ser det ut som att det saknas framhjul på det chassit tycker ni?
    Tycker det ser ut som swiften saknar alla hjulen och UJ bakom saknar bakhjulen