• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • NinaT

Jag har en bugaboo gecko och har nu tänkt köpa en ståbräda till den....men när jag tittade närmare på vagnen undrar jag hur man ska få plats med ett barn på ståbräda!!

Någon som har en gecko och ståbräda, står då det större barnet utanför handtaget? Någon bild? Eller ska jag helt enkelt lägga ner tanken med ståbräda till geckon?

Hjälp!

• passau
    NinaT skrev 2010-04-12 21:41:32 följande:
    Jag har en bugaboo gecko och har nu tänkt köpa en ståbräda till den....men när jag tittade närmare på vagnen undrar jag hur man ska få plats med ett barn på ståbräda!!Någon som har en gecko och ståbräda, står då det större barnet utanför handtaget? Någon bild? Eller ska jag helt enkelt lägga ner tanken med ståbräda till geckon?Hjälp!
    vi kör gecko med ståbräda, funkar kanon!
    har en billig bräda från Gekås... hon står innanför handtaget!
    Älskade Saga & Meja. www.barnsligabarn.blogspot.com
  • Candra

Är det någon som vet vad som händer på syskonvagnsfronten?

• Noiis
    Glenda Glad skrev 2010-04-12 14:32:06 följande:
    Hej!Tack för era goda råd!  Då ska jag faktiskt köpa vagnen där! Det är ju lite kul med att eventuellt köpa en Bee. Har inte så bra koll på den, vill gärna ha en vagn som uppfyller lite andra behov än min Cameleon.Noas Mamma: Jag kommer ju att ta med mig min nyinköpta vagn hem, så jag ska kolla om det går att hyra airshells på flygplatsen eller om det rent av går att köpa billigt i England. Det är ju trots att trevlig att shoppa där nu när pundet ligger "rätt"
    jag skulle inte köpa en ny travelbag där dom kostar nästan lika mycket! däremot så skulle jag kolla in ebay.co.uk mycket av dom bugaboo grejerna som släpps där finns ju i london!
    Men om du köper en travelbag så tänk på att köpa den till cameleon! för den kan du använda till både been och camen
    När jag flyger till UK så har jag nästan lika mycket packning hos vagnen i travelbagen som i bagaget haha! det får plats en hel del i den, sen så vägs den aldrig så perfa att lägga tunga saker i
    www.pramworld.co.uk sa till mig när jag va inne i butiken att dom kan leverera till hotell om man säger till hotellet innan samt att dom helst vill ha en kontakt person där som kan kvittera paketet!
    Dom brukar ha rätt sjyssta paket priser. Tips e väl att maila och höra vad dom kan ge dig för pris för en bee och en cam travelbag
  • Joddan
    signea skrev 2010-04-12 20:04:41 följande:
    Ni som har skötväskorna hängades på vagnen, vad har ni för väskor? Tycker Bugaboos egna är lite väl stor.
    Oi Oi hobo med Ju ju be connected hängare... <3
    Silas 2009-03-03
  • straw2008
    Noas mamma skrev 2010-04-12 22:48:38 följande:
    jag skulle inte köpa en ny travelbag där dom kostar nästan lika mycket! däremot så skulle jag kolla in ebay.co.uk mycket av dom bugaboo grejerna som släpps där finns ju i london!Men om du köper en travelbag så tänk på att köpa den till cameleon! för den kan du använda till både been och camen När jag flyger till UK så har jag nästan lika mycket packning hos vagnen i travelbagen som i bagaget haha! det får plats en hel del i den, sen så vägs den aldrig så perfa att lägga tunga saker i www.pramworld.co.uk sa till mig när jag va inne i butiken att dom kan leverera till hotell om man säger till hotellet innan samt att dom helst vill ha en kontakt person där som kan kvittera paketet! Dom brukar ha rätt sjyssta paket priser. Tips e väl att maila och höra vad dom kan ge dig för pris för en bee och en cam travelbag
    Jag undrar om det där med att packa i travelbagen? Har de rätt att plocka ut saker som faktiskt inte hör hemma där? TOM kasta saker?

VI åker till miami i sommar o tar nog med både bee o p&t o då blir det två bagar o alltså MKT man kan packa däri....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2010-04-13 10:39:43 följande:
    Jag undrar om det där med att packa i travelbagen? Har de rätt att plocka ut saker som faktiskt inte hör hemma där? TOM kasta saker? VI åker till miami i sommar o tar nog med både bee o p&t o då blir det två bagar o alltså MKT man kan packa däri....
    Det är klart att de inte kan kasta saker, det värsta som kan hända är att du får betala för den extra vikten.
  • Joddan

Straw 2008 Jag åkte till Miami förra sommaren med min Cameleon i bagen. Packade massor däri "hålutrymmena". De sa ingenting om den väskan för den går under "barnvagn" bara, trots att den vägde lite mer på hemvägen... Kanske skillnad om man har två vagnväskor och ett barn! Kanske blir misstänksamt, men de kastar nog inte. Men du får kanske betala för extra väska!

Silas 2009-03-03
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21