• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    Glenda Glad skrev 2010-04-12 10:53:04 följande:
    HejVi åker till London om 2 veckor och jag har en son på 16 månader. Vi har en Cameleon och jag funderar på att ta med den. Problemet är att jag har ingen transportväska och jag undrar om man ska våga sig på att bara plasta in den och skicka den som den är? Vad tror ni?Alternativet är att köpa en sulky av annan sort, här hemma eller på plats i London, men jag saknar liggläget för han sover runt 2 timmar dagtid och det är ju lite meckigt att alltid behöva ta sig hem till hotellet då.vi vill gärna ta oss runt med tunnelbana eller buss så det måste ju vara smidigt. Behöver er kloka råd!
    Köp en Bugaboo Bee på plats Finns mothercare och Harrods mitt i stan
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • SchumiFerrari
    Stargirl skrev 2010-04-12 12:52:10 följande:
    Köp en Bugaboo Bee på plats Finns mothercare och Harrods mitt i stan
    Så klart" Bättre alternativ än mitt!
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Noiis
    Glenda Glad skrev 2010-04-12 10:53:04 följande:
    HejVi åker till London om 2 veckor och jag har en son på 16 månader. Vi har en Cameleon och jag funderar på att ta med den. Problemet är att jag har ingen transportväska och jag undrar om man ska våga sig på att bara plasta in den och skicka den som den är? Vad tror ni?Alternativet är att köpa en sulky av annan sort, här hemma eller på plats i London, men jag saknar liggläget för han sover runt 2 timmar dagtid och det är ju lite meckigt att alltid behöva ta sig hem till hotellet då.vi vill gärna ta oss runt med tunnelbana eller buss så det måste ju vara smidigt. Behöver er kloka råd!
    Jag skulle inte ta med min vagn så! Sist vi flög blev min sulky riktigt misshandlad! Det går att hyra airschells om man vill på en del flygplatser, annars så kan man ibland fynda transportväska!
    Annars så skulle jag nog lyssna på dom andras råd att köpa en där! billigare än att köpa en ny i sverige. men frågan e ju om du behöver en till vagn?
  • Glenda Glad

Hej!

Tack för era goda råd!  {#lang_emotions_kiss}

Då ska jag faktiskt köpa vagnen där! Det är ju lite kul med att eventuellt köpa en Bee. Har inte så bra koll på den, vill gärna ha en vagn som uppfyller lite andra behov än min Cameleon.

Noas Mamma: Jag kommer ju att ta med mig min nyinköpta vagn hem, så jag ska kolla om det går att hyra airshells på flygplatsen eller om det rent av går att köpa billigt i England. Det är ju trots att trevlig att shoppa där nu när pundet ligger "rätt" {#lang_emotions_money_mouth}

• HA82
    HA82 skrev 2010-04-10 20:38:17 följande:
    Hej Jag har typ tusen frågor till er bugga entusiaster. Har en dotter på 7 månader och en emmaljunga city cross, har varit supernöjd med vagnen och är det fortfarande MEN den börjar kännas rätt klumpig att köra runt med vi vill gärna ha nåt smidigare nu till våren och sommaren och funderar på en bugaboo cameleon. Vi vill ha en lätt vagn som är lätt att köra och är stabil. kan buggan vara nåt för oss? Vi bor i gbg och rör oss mycket i stan, jag undrar hur fjädringen på buggan är? då det är mycket kullersten här i vår vackra stad. Har kollat en del på blocket och sett att många vagnar har nytt chassi från -09, har det varit trassel med chassit innan den årsmodellen (har nog tänkt köpa begagnad) ska man satsa på en med nyare chassi eller spelar det ingen roll? Åker väldigt mycket buss och och funderar en del på om det är svårt att ta sig av på men svängbara framhjul, går alltid av med bakhjulen först och på med framhjulen först, får för mig att det ska bli vingligt med svängbara framhjul . Och hur är den att köra i terräng och i snö? vi kommer iofsig ha kvar emmaljungan men ändå bra att veta Är varukorgen lätt eller svåråtkomlig? blir väääldigt tacksam för svar på mina frågor, vi har ju tänkt åka och klämma innan köp såklart men ändå bra att få lite expertutlåtanden 
    citerar mitt inlägg och hoppas att fler vill svara på mina frågor, det vore super
  • mollan nu
    mallan brallan skrev 2010-04-12 10:49:35 följande:
    Tjenare girls.Jag är så besviken  på mig själv just nu...Åkte iväg igår å köpte mig ett beggat Cameleon-chassi,vi har ett Frog nu å de e tajt med ståbrädan.Å ja tyckte ja va så duktig med att rycka, slita å pilla.Meeen när jag kom hem å monterade den med hjul åram å allt så blev det inte lika bra.Den vänstra chassi-sidan är helt kaputt,givetvis glider den som satan. - Men de kan jag leva med.Det jobbiga är att vänstersidan inte låser sig i rätt läge när manfäller upp den. Förstår ni??Garantin är ett minne blott. Vad tror ni om reparation..?
    usch va trist mitt chassi gick sönder i leden för en tid sen. Det är inget som går att laga enligt bugaboo, bara köpa nytt chassi som gäller.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • signea

Ni som har skötväskorna hängades på vagnen, vad har ni för väskor?
    Tycker Bugaboos egna är lite väl stor.

• Ellisizza
    signea skrev 2010-04-12 20:04:41 följande:
    Ni som har skötväskorna hängades på vagnen, vad har ni för väskor? Tycker Bugaboos egna är lite väl stor.
    Jag har en ju-ju-be modell BeTween. Precis lagom! Har väskkrokar (ju-ju-be BeConnected) och då sitter den perfekt.

Om du googlar på bugaboo och ju-ju-be så finns det massa bilder.
  • LR75
    signea skrev 2010-04-12 20:04:41 följande:
    Ni som har skötväskorna hängades på vagnen, vad har ni för väskor? Tycker Bugaboos egna är lite väl stor.
    jag har en petunia, en skip*hop duo deluxe, en skip*hop saddle bag men favoriten just nu är min ceannis väska i brunt med medaljongmönster i modellen sac bag. hänger den med mina petunia-krokar.
  • Amorficlya

Jag har en svart Skiphop Dash Delux. Favvo väskan

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21