• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    mammageno skrev 2011-03-31 12:23:47 följande:
    Smygläser lite här och går och funderar på en camelon... jag undrar en sak dock; det går inte att köpa bara sittdelen ny utan man får liggdel med? Stämmer det?
    Sedan är jag nyfiken på var man kan hitta bästa priset på en ny CAM jag har kört pricerunner men ibland vet ni om det finns specialerbjudande bättre, där står ord priset bara.. bor i Göteborg kan tilläggas!
    Du kan köpa Cam endast som sittvagn hos Kidzshoppen.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • sara1981
    Smygläser lite här och går och funderar på en camelon... jag undrar en sak dock; det går inte att köpa bara sittdelen ny utan man får liggdel med? Stämmer det?
    Sedan är jag nyfiken på var man kan hitta bästa priset på en ny CAM jag har kört pricerunner men ibland vet ni om det finns specialerbjudande bättre, där står ord priset bara.. bor i Göteborg kan tilläggas!
    Billigast är nog att beställa från england, tror att du kan få en cam för runt 8000kr.
    Amilia 2006 Max 2008
  • Sweetheartno1

Haha jag gick in på Bonti innan vi skulle på UL. Och tittade lite på nya förgerna och så.. Då kom en tjej och började visa upp en vagn som hette orbit baby eller liknande ! Den såg ju ut som något handikapshjälpmedel ! Urk.. Har ni sett den ? Hon sa minsann att den var nog bättre än bugaboo ! Haha sa bara att vi har redan köpt en bugga så vi är inte intresserade. då visade hon ytliggare en vagn som var HELT ny på marknaden sedan igår, och den minsann hade hon inte ens hunnit få in priset på ! Tyckte den var riktigt tung, men den vägde bara 11 kg ?! 

• Lillstroem
    Jag beställde ny från babycare.nl, blev ca 7700kr inkl frakt.
    Kontakten med dem har gått smidigt och från det att vagnen skickades tog det 3dgr att få hem den! (Skickades en tisdag fick den på fredag).. Nu står den bara och väntar på att bli använd med bebis i!
  • linalotta

Åh tack snälla ni för svar om mina englandsbilstolsfunderingar och vagnsgrubblerier! Det var en maxi cosi jag tänkte på som fanns i paketpriset om det var "lungt" att beställa ett sådant liksom och det verkar det ju vara. Känns nästan säkrare och beställa från england istället för usa och då även kunna ha möjlgheten att byta "färg" om man vill det sedan...bara köpa bilstolen maxi cosi med basenhet i sverige kostade ju skjortan på affären. Jösses!

tack för tipset om paketerbjudandet med fotsäck och hela kittet också! Det hade jag inte sett. Eller jag hade sett det men inte fattat riktigt att man fick med allt!! Glad

Nee hem och undersöka en gång till!

Föressten hur länge ungefär tror ni man kan ha en bugga cam vagn? Upp till vilken ålder tänkte jag? När har ni kännt att barnet börjar bli för stort liksom?? 

• rosenkind
    linalotta skrev 2011-03-31 15:59:22 följande:
    Åh tack snälla ni för svar om mina englandsbilstolsfunderingar och vagnsgrubblerier! Det var en maxi cosi jag tänkte på som fanns i paketpriset om det var "lungt" att beställa ett sådant liksom och det verkar det ju vara. Känns nästan säkrare och beställa från england istället för usa och då även kunna ha möjlgheten att byta "färg" om man vill det sedan...bara köpa bilstolen maxi cosi med basenhet i sverige kostade ju skjortan på affären. Jösses!

tack för tipset om paketerbjudandet med fotsäck och hela kittet också! Det hade jag inte sett. Eller jag hade sett det men inte fattat riktigt att man fick med allt!! Glad

Nee hem och undersöka en gång till!

Föressten hur länge ungefär tror ni man kan ha en bugga cam vagn? Upp till vilken ålder tänkte jag? När har ni kännt att barnet börjar bli för stort liksom?? 
    Man kan inte beställa från USA så du slipper ha det som ett alternativ
    om du inte har nån som skickar eller ska dit på resa förstås
    ** carpe diem **
  • sara1981

Linalotta:
    Jag har inte behövt nån annan vagn alls. Mina har åkt bugga så länge de har behövt åka vagn.
    Sen kan det ju hända att man vill ha nåt nytt, typ Bee, men det behövs egentligen inte... ;)

• linalotta

sara 1981...åhh skönt att höra...för på store bror hamnade jag i vagnsbytarträsket för allt bara blev fel och stort..så nu ska jag försöka göra smart på en gång hade jag hoppats på! :)

rosenkind...nee ja såg ju det att det var lurigt att köpa från usa fast jag hade sån tur att min gubbe hade kontakter i usa som hade kunnat fixa med lite tur...fast jag känner ju att det är värt en hel del att kunna köpa stol o hela kittet på en gång å ändå billigare än sverige...å att remmar å allt sitter på "rätt" ställe föratt k unna byta kläder om man vill det liksom! :)

• Katjan
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-31 15:12:53 följande:
    Haha jag gick in på Bonti innan vi skulle på UL. Och tittade lite på nya förgerna och så.. Då kom en tjej och började visa upp en vagn som hette orbit baby eller liknande ! Den såg ju ut som något handikapshjälpmedel ! Urk.. Har ni sett den ? Hon sa minsann att den var nog bättre än bugaboo ! Haha sa bara att vi har redan köpt en bugga så vi är inte intresserade. då visade hon ytliggare en vagn som var HELT ny på marknaden sedan igår, och den minsann hade hon inte ens hunnit få in priset på ! Tyckte den var riktigt tung, men den vägde bara 11 kg ?! 
    Jag har en nu orbit baby g2. Har snart kört orbitbaby i 4 år.. har iofs växlat med cameleon och frogen.  Tycker att kvaliten  och solskyddet är bra på orbit baby vagnarna, så det är absolut inga skitvagnar.  Oeko-Tex Standard 100 tycker jag att fler vagnar ska klara av..

Är det någon som ska köpa donkeyn? Funderar på om man behöver ha en eller inte. Jobbigt med en vagn på bredden när man är i stan. Kanske är onödigt att ha som landet vagn.