• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • linalotta

Hejsan alla!

Jag är ju toksugen på att få köpa mig en kärra. Jag har sneglat på nåt ställe som säljer buggorna i USA och undrar om ni vet om det är något jag måste tänka på OM jag köper en bugaboo camelon från USA?

Jag läste i Er jättebraiga FAQ tråd om tyget och remmarna och klädseln att det kunde bli problem med selen om man vill byta tyg.

Är det ngt annat som jag me borde veta innan?

Vet ni hur det är med barnstol om bilstolen också finns som passar till i USA . Håller den samma krav och fungerar för oss i sverige också?

Är det någon som har koll på detta vore jag jättetacksam!  :)

tack tack tack tack tack tack

• Tesselajnen
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-30 11:03:45 följande:
    barnbutiken hade tydligen flyttat till stan, men den ligger rätt nära centralstationen tydligen. men jag har dålig koll på exakt vart.
    men det borde framgå av eras hemsida.
    annars e de rätt snålt med bugaboo butiker om alla bonti ligger för långt bort och du inte vill handla på nk 
    Tack för tipset.
    Hade gärna handlat på NK men de har inte vad jag behöver hemma.
  • Anemia

Nu får ni hjälpa en virrig tant! Jag har läst FAQ, men blir inte smarate för det...

Jag har en Geco, men en cam klädsel till den (står i FAQ) att den kan bli säckig- stämmer det? Kan man sy om den på något sätt?
    Skulle vilja få till en annan färg på vagnen, iof är min sittdel riktigt fin, så om jag byter varukorg och suffletten kanske det räcker?

• fröken ida
    linalotta skrev 2011-03-30 11:09:58 följande:

Hejsan alla!

Jag är ju toksugen på att få köpa mig en kärra. Jag har sneglat på nåt ställe som säljer buggorna i USA och undrar om ni vet om det är något jag måste tänka på OM jag köper en bugaboo camelon från USA?

Jag läste i Er jättebraiga FAQ tråd om tyget och remmarna och klädseln att det kunde bli problem med selen om man vill byta tyg.

Är det ngt annat som jag me borde veta innan?

Vet ni hur det är med barnstol om bilstolen också finns som passar till i USA . Håller den samma krav och fungerar för oss i sverige också?

Är det någon som har koll på detta vore jag jättetacksam!  :)

tack tack tack tack tack tack

Det står lite info i FAQ. Jag brukar köpa mina vagnar i USA och där man ska tänka på är att selen på sittdelen sitter fast i sittdelen och inte i ramen. Om man vill byta ut bastyget här hemma i Sverige blir man då tyvärr utan sele. Bilbarnstol skulle jag aldrig köpa i USA dock. Menar du om adaprarna är likadana som hemma.
  • lindalina

En konstig fråga kanske men: Kan man ha cameleons åkpåse till liggdelen eller är den enbart gjort för sittdelen? Tycker det ser ut som att det inte riktigt passar till liggdelen för det blir som tyg över vid huvudet? Är det tänkt man ska vika det så det bildar som en liten kudde?

• Noiis
    lindalina skrev 2011-03-30 21:21:36 följande:
    En konstig fråga kanske men: Kan man ha cameleons åkpåse till liggdelen eller är den enbart gjort för sittdelen? Tycker det ser ut som att det inte riktigt passar till liggdelen för det blir som tyg över vid huvudet? Är det tänkt man ska vika det så det bildar som en liten kudde?
    En konstig fråga hade vart hur man pumpar ett emmaljunga hjul men de hade vi nog kunnat svara på oxå hihi.

ja de e som du säger, tanken är att man ska vika åkpåsen! fanns bilder förr men har ingen aning om vart men de finns säkert nån som kan förklara för dig här hur man gör  
  • linalotta

Fröken ida: Tack så mycket för svar..då ska jag kolla upp vagnen...men om jag förstod dig rätt så är alltså adaptrarna desamma som i sverige så jag kan köpa vagn med adapetr och sedan bilstolen i sverige och de kommer att passa i hop som vanligt?  :)

Är det någon som vet om det är samma sak om man köper från England? Eller har dom remmerna fästa i ramen så att de liknar de svenska varianterna? Hur är det med deras bilstolar? Är dom E märkta och godkända för Sverige? Eller är det samma sak där tro att man kan köpa kärran och adapter och sedan kanske lungt och tryggt köpa till en svensk stol istället?

Jättetacksam för svar för jag vill jättegärna ha en kärra jag med!!  Tungan ute

• imaj
    linalotta skrev 2011-03-31 08:20:37 följande:

Fröken ida: Tack så mycket för svar..då ska jag kolla upp vagnen...men om jag förstod dig rätt så är alltså adaptrarna desamma som i sverige så jag kan köpa vagn med adapetr och sedan bilstolen i sverige och de kommer att passa i hop som vanligt?  :)

Är det någon som vet om det är samma sak om man köper från England? Eller har dom remmerna fästa i ramen så att de liknar de svenska varianterna? Hur är det med deras bilstolar? Är dom E märkta och godkända för Sverige? Eller är det samma sak där tro att man kan köpa kärran och adapter och sedan kanske lungt och tryggt köpa till en svensk stol istället?

I England är det samma som i Sverige, remmarna sitter fast i sittdelsramen. Därifrån kan man nog köpa babyskydd som utan problem då de tillhör Europa och har samma europeiska standard riktlinjer. Jag skulle nog personligen hellre köpa från England än från USA just för att man då kan byta basen utan att behöva tänka på remmarna.
  • sara1981
    linalotta skrev 2011-03-31 08:20:37 följande:

Finns även bra paketpriser på pramworld där buggan säljs tillsammans med maxi-cosi med bas och åkpåse för runt 10000kr tror jag...

Finns flera alternativ, men här är ett:
    www.pramworld.co.uk/product/9413/Bugaboo_Cameleon_Package_2_Canvas_Fabrics_KIT_
    Amilia 2006 Max 2008