• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Karo Lina
    the baby skrev 2011-03-29 13:32:35 följande:
    Ska snart byta till sittdel på min all black, då min lilla bebis inte är så liten längre. Tycker det känns lite vemodigt, gillar liggdelen... Men det blir nog fint med sittdel också.

I alla fall undrar jag, behöver man ett sittdelsöverdrag? Kanske inte så länge man ändå har åkpåse, men senare i vår? Eller räcker en dyna? Har inget extra topset (förutom ett gult fleece som man fick med, men det gillar jag inte), så då kanske jag måste köpa ett? Eller ska man sy en sittdelsklädsel? Svåra val. Funderar i så fall på en röd, det blir väl snyggt med svart? I och för sig inte så vårigt kanske...  Det mesta borde ju passa till svart, men det känns som en för ljus färg bryter av för mycket mot allt svart. Ingen som har någon fin bild på någon snygg kombo?
    Får man inte sittdelsöverdrag med till all black? Vi har köpt en all black men eftersom bäbisen först kommer efter sommaren har vi inte plockat upp den ännu. Jag trodde att man fick med lika många delar som om man köpte en vanlig cam. Hur gammal är din bebis?
  • the baby
    Karo Lina skrev 2011-03-29 20:21:28 följande:
    Får man inte sittdelsöverdrag med till all black? Vi har köpt en all black men eftersom bäbisen först kommer efter sommaren har vi inte plockat upp den ännu. Jag trodde att man fick med lika många delar som om man köpte en vanlig cam. Hur gammal är din bebis?
    Nej, tydligen inte! Kollade specen nu på kidzshop och såg att man bara får med sufflett och liggdelslock, inte ett helt topset som man får när man köper en "vanlig" cam. Konstigt! Någon som vet varför?
    Men som sagt, så länge man har åkpåse gör det ju ingen skillnad, men nu kanske jag verkligen får en bra anledning att köpa ett nytt topset? Glad Även om jag tycker det borde ingå...

Min flicka är 6 månader om en vecka. Vi provkörde sittdelen idag faktiskt, och jag gillar den. Byter nog inte tillbaka. Ska prova hur bra hon sover i den först bara. 
  • Karo Lina

Jag förstår inte riktigt. Varför behövs inte sittdelsöverdrag om man har åkpåse? Sittdelsöverdraget sitter väl på ryggen eller vad har man det till? Vad är det mer som fattas jämfört med om man köpt en vanlig cam?
    Jag är jättebesviken nu! Jag vill ha en helsvart vagn, även när vi har dittdelen på. Grrr!

• Noiis
    Karo Lina skrev 2011-03-29 21:43:51 följande:
    Jag förstår inte riktigt. Varför behövs inte sittdelsöverdrag om man har åkpåse? Sittdelsöverdraget sitter väl på ryggen eller vad har man det till? Vad är det mer som fattas jämfört med om man köpt en vanlig cam?
    Jag är jättebesviken nu! Jag vill ha en helsvart vagn, även när vi har dittdelen på. Grrr!
    men vagnen kommer ju vara helsvart även om du inte inte har sittdelstyget.

Jag tycker att sittyget är galet överskattat och totalt onödigt. fattar inte alls vad man ska ha det till och tycker att bugaboo gör klokt i att ta bort dom.

• the baby
    Karo Lina skrev 2011-03-29 21:43:51 följande:
    Joo, men det får du, för själva sittdelen är ju med, och den är svart. Det som saknas är ett extra överdrag, som skyddar sittdelen. Men det kanske bara är jag som tänker att det ger extra skydd? Det kanske mest är tänkt för att sätta färg på vagnen, som en del i ett topset tillsammans med suffletten? Och på en all black gör det ju ingen skillnad i utseende. Men isf borde man ju åtminstone få med sittdelsklädsel till ocean, och det får man ju heller inte?

• Karo Lina

Så jag kommer ändå kunna använda den som sittvagn utan sittdelstyg utan att förlora någon funktion och utan att det ser konstigt ut?

• Noiis
    Karo Lina skrev 2011-03-29 22:00:24 följande:
    Så jag kommer ändå kunna använda den som sittvagn utan sittdelstyg utan att förlora någon funktion och utan att det ser konstigt ut?
    Den kommer inte att se konstig ut. de e ju bara ett tyg överdrag i samma färg som du har basen i. Man kan inte se skillnad. 
    Mer än att det enligt mig iaf är snyggare utan sittdelstyg oavsätt vilken färg kombo man kör med. 
  • Karo Lina

Tack sjukhusmamman! Då blev jag på gott humör igen!

• Noiis
    Karo Lina skrev 2011-03-29 22:06:15 följande:
    Tack sjukhusmamman! Då blev jag på gott humör igen!
    sittyget är ju mer om man har annan färg på bas/top. 
    men vagnen är hundra ggr snyggare utan ovavsätt förg på vagnen.
    men om du stör dig på de sen så kan man köpa sttdels tyg separat :) 
  • galojj

Någon som varit med om att själva sittdynan åker upp helatiden? Känns nästan som att basen sitter för spänt runt ramen på något vis.