• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Stumpelottan skrev 2011-04-01 23:04:09 följande:
    FL Lisa, straw 2008, galojj
    Tack för era synpunkter.

FL Lisa och Straw 2008
    Med "facit i hand", skulle ni fortfarande valt cameleon?
    smiter oxå in här.
    Jag har haft hur många vagnar som helst till Noa.
    men cameleon var överlägset bäst!
    Jag kommer garanterat att köpa en cameleon om jag får fler barn! den är helt fantastisk och det är en sann och trogen vän! 
  • Naimisen

Hej! Tänkte fråga er som är något mer insatta.
    Funderar på att sälja min buggaboo cam (beroende på vad ja kan få för den), bara 1 år gammal.
    Alltså 1 års garanti kvar.
    Kommer att sälja den med 3 topset var av ett LTD edition, åkpase, mugghållare, vinterhjul, parasoll och ev en helt oanvänd sittdyna och en bugaboo skötväska (självklart myggnät och regnskydd).
    Den är fortfarande väldigt fräsch, självklart lite slitage, men bara vad man kan räkna med på 1 år.

Någon som vet vad som är ett rimligt pris att begära?

• mammageno

Sjukhus mamman hon är inne på sin 8:e månad! Så hon kommer åka vagn ett bra tag till! )
    Jag har ju velat fram o tillbaks och som någon sagt fastnat i ngt barnvagnsbytarträsk, men hade bee haft lite terränghjul hade den varit grym!
    Jag har tidigare haft en britax som har ergonomisk sittdel och tyckt den var bra och fottern med men jag tycker fjädringen och hjulen var kass, man kunde inte göra egna roliga suffletteroch inte ta av tyget heller. Dem är lite tyngre också...

Jag har för länge sedan klämt på en CAM men nu var det längesedan.

På måndag kommer säljaren från bugaboo till "min" butik och då skulle de höra med dom om det gick beställa delar till bara en sittvagn. Det kommer gå på ca 7200 ( tack för hjälpen, och om kidzshop )!)
    Men då har jag en kupong på nya kunder/ ny butik på 20% också! Trevligt!
    Jag känner att det är såpass många som har problem med handtaget så garanti är välkommet...
    Plus att hg nu har råd att kosta på mig då jag faktiskt fick tillbaka en GO peng på skatten! Me like!

• mammageno

Hur skriver jag egentligen???!!? Var vänlig och låssas om att jag för tillfället glömt alla skrivregler och stavning :-O iphonen gör dessutom lite spännande saker själv ibland!

Ps
    Jag kommer välja en orange bas och svart topp o varukorg tror jag...är det fult?

• AnPa

Naimisen: tycker att man rent generellt får mer pengar om man säljer tillbehör för sig! Det är roligare att få välja färg på topset själv osv, tror på fler spekulanter om du bara säljer vagnen och tillbehör/topset vid sidan av (går ju absolut att skriva i annonsen att du även säljer detta). Vad har du för färg och var bor du? Vi sålde vår med grå bas från maj 2010 med offwhite topset, parasoll och svart sommarsuflett för 7800:- Bor i Sthlm. Man får inte så mycket för dem då det finns många på beg marknaden. Jämför på blocket och kolla hur länge de legat ute. Har de legat ute länge så är nog priset för högt.

• AnPa

Mammageno: Ta orange bas och rosa topp, smarrigt värre! Jag tycker det blir lite "hårt" med svart och orange, isf grå bas och orange top ;) lättare att sy till en neutral basfärg också. Svart varukorg finns inte att välja (förrutom på limited ed, så som all black, all white eller ocean, älskar ocean!)

• Naimisen
    AnPa skrev 2011-04-02 10:30:03 följande:
    Naimisen: tycker att man rent generellt får mer pengar om man säljer tillbehör för sig! Det är roligare att få välja färg på topset själv osv, tror på fler spekulanter om du bara säljer vagnen och tillbehör/topset vid sidan av (går ju absolut att skriva i annonsen att du även säljer detta). Vad har du för färg och var bor du? Vi sålde vår med grå bas från maj 2010 med offwhite topset, parasoll och svart sommarsuflett för 7800:- Bor i Sthlm. Man får inte så mycket för dem då det finns många på beg marknaden. Jämför på blocket och kolla hur länge de legat ute. Har de legat ute länge så är nog priset för högt.
    Ska kolla runt lite. Har mörkgrå bas, och sen orange, grön och ocean att välja mellan, och bor i bromma.
    Har kollat blocket, men de flesta som ligger ute är 08:0r eller äldre.
  • mammageno

Ja jag tänkte just det, med rosa det blir så fint ihop! Men då borde jag ta en grå bas och korg och rosa och orange toppklädsel så kan jag kombinera dem tex orange sitt och rosa suffla!! Åhhhhh
    Jag såg ditt inlägg sjukhusmamman; att vagnen var bäst, låter bra!!

• mammageno

Fungerar stödbågen som en bygel ellervär den ivägen på sittdelen sen?