• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FL Lisa
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 18:32:16 följande:
    Nämen vilken otur!
    japp det kan man säga. Var på riktigt dåligt humör pga det hela tidigare idag men efter att ha läst lite i den här tråden om alla som bara har bra erfarenhet av den shoppen så känns det i alla fall lite mer hoppfullt
    Alvin 0709 & Helge 1011 (vidvagensande.blogg.se)
  • Fröken Småland
    FL Lisa skrev 2011-04-01 18:43:47 följande:
    japp det kan man säga. Var på riktigt dåligt humör pga det hela tidigare idag men efter att ha läst lite i den här tråden om alla som bara har bra erfarenhet av den shoppen så känns det i alla fall lite mer hoppfullt
    Du behöver inte vara orolig
  • Sweetheartno1

Men det tar väl tid att reklamera till Bugaboo också ?!

• Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-01 18:49:31 följande:
    Ja, det är ju det som är bekymret. Så egentligen spelar det ingen större roll (för väntetiden) om man köper i lokala butiken eller i webshop, annat än att lokala butiken kan ha lättare att låna ut en lånevagn eller lånechassi om så behövs. Men långt ifrån alla butiker gör det ändå.
  • FL Lisa
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-01 18:49:31 följande:
    men mitt största problem har varit att det har tagit sån enorm tid att få svar på mail och att få tag på rätt person i telefon. Till att börja med så skickade jag in lite chassinummer osv via mail och väntade sen över en vecka utan ett ord från dom...mailade då tillbaka och fick veta att dom behövde veta vilket hjul det gällde så skickade såklart in det på en gång och hörde sen återigen inget på rätt många dagar sen fick jag veta att det var ytterligare något nummer dom behövde. Mailade dom det och hörde sen inget på typ en vecka igen. Ringde då men den person som hade hand om ärendet jobbade såklart inte så då tog det ytterligare några dagar innan vi fick kontakt. Sen fick vi höra att bugaboo skickat dom grejerna och att dom skulle skickas vidare till oss så fort dom kom fram men fortfarande alltså inga hjul här.

Mailade dessutom igen om det hela i förrgår men inget svar på det mailet heller.
  • Minnamamma

Hej på er!
    Jag håller på och väljer vagn och här verkar ju experter finnas på bugaboo!
    Jag väljer mellan Bugaboo Cameleon, Teutonia Cosmo och Brio Go
    Ang Cameleon:
    Den verkar ha massor av bra egenskaper så jag är rätt sugen på den men jag har några funderingar (som jag inte hittat svar på i er FAQ-tråd så jag ställer dem här)

Hur upplever ni att det funkar man inte kan lägga barnet plant i sittdelen, alltså att barnet är i "sittställning" med benen även om man fäller ner fullt?

Hur tycker ni att varukorgen fungerar? Är det svårt att komma åt och stoppa i grejer när man har liggdelen på vagnen? I övrigt är den bra att packa i eller stör man sig på pinnen i mitten?

• FL Lisa
    Stumpelottan skrev 2011-04-01 19:29:25 följande:
    Hej på er!
    Ang Cameleon:
    Den verkar ha massor av bra egenskaper så jag är rätt sugen på den men jag har några funderingar (som jag inte hittat svar på i er FAQ-tråd så jag ställer dem här)

Hur upplever ni att det funkar man inte kan lägga barnet plant i sittdelen, alltså att barnet är i "sittställning" med benen även om man fäller ner fullt?

Hur tycker ni att varukorgen fungerar? Är det svårt att komma åt och stoppa i grejer när man har liggdelen på vagnen? I övrigt är den bra att packa i eller stör man sig på pinnen i mitten?
    jag har en cameleon som först använts till storebror hela hans vagnstid och som nu lillebror fått ärva. Båda barnen har sovit riktigt bra i sittdelen. Ingen av dom har stört sig det minsta på att ha benen lite uppåt.

Varukorgen fungerar typ inte alls till liggdelen. Jättejobbigt att få i och ur grejer om man inte lyfter av själva liggkorgen. Men å andra sidan används ju inte liggdelen så jättelänge heller.

Med sittdelen på tycker jag att varukorgen fungerar utmärkt
  • galojj
    Stumpelottan skrev 2011-04-01 19:29:25 följande:
    Hej på er!
    Ang Cameleon:

Min son sover bättre i en ergonomisk sittdel, än om han ligger plant i en vagn! Han vägrar tom sitta i en "vanlig" sits numer...bara ergonomiskt som gäller för han:-O

Hur varukorgen funkar med liggdel vet jagi nte, då vi aldrig har använt vagnen med liggdel.
    men, med sittdelen på funkar det bra tycker jag...gillar att man lixom kan dra åt den så den "stängs" och pinnen i mitten har aldrig varit ivägen.
  • mammageno

Hur fungerar det med sittdel beställer man sittdel och sedan bastyg och så topptyg? Var det ngn platta i ngnstans ? Fattar inte...är det platta i vastuget eller ingen platta i alls? Måste åka och kolla bättre...9

• straw2008

Vårt barn totalvägrade den fixerade sitsen de kan ju varken vända på sig eller sova på sidan, tyvärr för JAG älskde vagnen :0) Varken jag eller min man har heller aldrig lyckats fälla ihop/upp utan att precis allt i varukorgen flygit ut över hela gatan...

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....