Bugaboo-tråd nr 21
s07: Börja med att tvätta det ordentligt och smörj överallt så kanske det känns som nytt igen
!
s07: Börja med att tvätta det ordentligt och smörj överallt så kanske det känns som nytt igen
!
Argh!! :-/ Ståbrädans gummisnodd har blivit usel och håller inte upp ståbrädan fast jag drar åt den ordentligt! Vet att vi pratade om detta i tråden för någon månad sen. Hur hade ni andra gjort? Var det så att vissa bytt ut snodden? Eller har någon något trick på att få den att hålla sig uppe?
Taz: Själva ramen ska vara "vippbar" dvs går att vippa lite upp och ned när man rör i den. Så ja det låter helt rätt!
Just det där med att handtaget reflekterar jag nästan aldrig över, däremot ser jag att andra reagerar om de rör i vagnen och det rör sig... Många ser ut som om de tror att vagnen gått sönder ;-P haha...
mini75: Tredje eller fjärde hacket inifrån. 5kg per hack plus varukorgens vikt. Så beroende på om du lastar varukorgen full ofta kan du har på fjärde, annars tredje.
Insomnie: Jag tycker gränsen går kring 93-95cm om man vill kunna använda sufletten. Sen är det ju olika på alla barn, vissa har långa ben andra har lång överkropp. Men vi sålde våran första Cameleon när dottern var drygt 93cm eftersom hon fortfarande sov i vagnen och då tog i sufletten i liggläget.
Insomnie: Om hon bara är 10mån behöver du inte byta vagn än. I den åldern är det oftast mest kroppen som växt, benen tar ett växtsprutt sen
hon kommer säkert kunna ha vagnen i mer än ett år till. Min dotter är också lång för sin ålder och vi hade vagnen till hon var 2år och 3mån.
Brun är helt klart en av de snyggaste baserna. Den är av den nyansen att den passar till nästan alla de andra färgerna.
Paket från Pramworld brukar gå på £26 om man bara beställer en vagn. De är dessutom snabba och proffsiga om man behöver reklamera något!
Ocean kom inte som åkpåse, utan i de paket som Kidzshop sålde var det svart åkpåse till
BlueTopaz: Kan du ta kort på regnskyddet på vagnen så man får se hur det sitter på
?