• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillla My
    Insomnie skrev 2011-04-16 12:14:29 följande:
    Lillla My: Skönt att höra att det är fler med lite tid och klängiga bebisar.. Har drygt 10 saker på min sy lista.. Tycker att dottern borde fatta det och sova lite på dagtid, men icke..
    Låter precis som här. När storasyster är på dagis är lilleman vaken hela tiden och somnar strax innan hämtning. Mycket bebisgos men man får inget gjort.
  • Lillla My
    Joddan skrev 2011-04-16 19:46:18 följande:
    Sjukhusmamman

Men det finns en ståbräda och bee på blocket. Där är det väl gamla brädan? Iaf gamla bees hjul på . Förvirrande! Måste ju funnits tre olika brädor totalt...
    De första ståbrädorna av nya varianten hade gamla Bee's hjul, restparti av hjul kanske? Jag köpte min i höstas och på den sitter nya Bee+hjulet.
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-04-16 19:46:18 följande:
    Sjukhusmamman

Men det finns en ståbräda och bee på blocket. Där är det väl gamla brädan? Iaf gamla bees hjul på . Förvirrande! Måste ju funnits tre olika brädor totalt...
    kan du länka eller ligger den inte kvar?
  • M y
    Kavat skrev 2011-04-16 20:00:33 följande:
    Det är ingen dyna det är en sittdelstyg på bilden. Alltså inget under rumpan på barnet utan täcker bara ryggen. MEN.... Sara1981 har helt rätt...
    sara1981 skrev 2011-04-16 15:59:56 följande:
    M y:
    Vad jag förstått så finns det inte sittdelstyg i ocean? Bara suflett och liggdelslock.
    Ser ut så eftersom det står 2 delar... Kan inte tolka det på annat sätt heller.
    Ok och hur får man tag i den då Obestämd Men det är väl en sittdyna där ryggen är i ocean eller är jag helt ute och cyklar nu?
  • HugoochVilma

hej hopp,
    Snart dags för oss att byta ut liggdelen mot sittdel (+ byta til ny fin vårsuflett med tillbehör Glad ) - är det svårt att göra det? Har ju bruksanvisningen, men tnkte ändå fråga här i experttråden!

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • M y
    sara1981 skrev 2011-04-16 21:13:12 följande:
    På bilden visas ett sittdelstyg, men det existerar inte i verkligheten som det verkar?
    Ok,då får jag ta och glömma den då Synd,för jag tycker att den är väldigt fin och ska finnas till en Oceanvagn.
  • sara1981

Ja, det verkar som att bugaboo håller på att "avskaffa" sittdelstyget. Ingen av de nya/specialfärgerna kommer väl med sittdelstyg...

• M y

Någon här som har en vagn i  svart chassi, i så fall undrar jag om färgen lätt går bort när den repas?
    Kanske någon som haft en av varje och kan berätta om för och nackdelar mellan svart och kromad ?
    Någon som bara tycker någonting om dessa två ?

Jag kan alltså inte bestämma mig vilken jag vill ha och behöver er hjälp!

• Noiis
    sara1981 skrev 2011-04-16 21:19:19 följande:
    Ja, det verkar som att bugaboo håller på att "avskaffa" sittdelstyget. Ingen av de nya/specialfärgerna kommer väl med sittdelstyg...
    ja det verkar så. men samtidigt så tycker jag att sittygen är värdelösa faktiskt. Vad är poängen med att ha den på? då kan man ju likväl köpa sittdelen i den färgen som man vill ha den i direkt. för med sittdelstyget så tar man ju bort mycket av den!
    Jag tycker att det är mycket snyggare att ha sittdelen helt i en färg och sen köra sufletten i en annan
    men de e ju en smaksak de där