• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 20:47:13 följande:
    Älskade bugaboo vänner, är det nån av er som har en brio spin?
    Haha jag vet, men tanken var att Noa skulle få en swift men efter att ha satt han i en idag så konstaterades det att han inte kommer kunna sitta i den i mer än nån månad till. Han satt redan uppe i sufletten jätte konstigt för been ska ju tydligen vara något kortare i ryggen äv swift. men de har kanske med vinkel eller nåt.. ja inte vet jag
    Som bugaboo ägare så blir man, eller iaf jag har blivit jävligt kräsen med vagnar. frågan är ju om spin kan vara ett alt. istället för en swift? eller blir man missnöjd tro?  
    Men varför inte en Urban då?
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • passau

Spin är ju en utv av sittyn, jag gillade inte att man inte har lutläge alls (typ) på sittyn... Å spin är ju samma med d...

• Liten Mjau
    passau skrev 2011-04-17 21:46:00 följande:
    Spin är ju en utv av sittyn, jag gillade inte att man inte har lutläge alls (typ) på sittyn... Å spin är ju samma med d...
    Spin är en utveckling av Brio race. Inget liggläge men har viloläge. Sittyn är ännu enklare. Den har ju bara sittläge och sittläge...

Tycker dessvärre att spin är ful och har obehagligt handtag.   Jag hade satsat på en vanlig UJ(vad den nu heter) eller en babytravel amsterdam (den nya är faktiskt riktigt snygg)
  • Noiis
    AnPa skrev 2011-04-17 21:00:04 följande:
    Sjukhus mamman: jag har en kompis som har en spin och hon är nöjd so far (haft den i en mån typ) MEN hon hade en brio sing innan så allt annat är väl bättre. Ang Swiften, flyttade du spännet som barnet har mellan benen? Sitsen blir nämligen längre då :)
    nää de gjorde jag inte! ska åka och testa i morrn

hur flyttar man spännet???
    Joddan skrev 2011-04-17 21:01:52 följande:
    tycker att de blir för dyrt till en 3 åring. och tanken var att skaffa en liten vagn. UJ går inte in i hissarna hos dom flesta av mina vänner heller
    passau skrev 2011-04-17 21:46:00 följande:
    fast den nya 2011 ska ju ha typ liggläge om jag har fattat de rätt

• Joddan

Förstår det! Min Swift gick in i hissen precis så det räckte, 2009 Swiften gick knappt in utan att "vicka" in den. Riktig stadshiss är svår att hitta vagn till. Tacka vet jag Cam och Bee och Swift

Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 22:10:33 följande:
    Joddan skrev 2011-04-17 21:01:52 följande:
    tycker att de blir för dyrt till en 3 åring. och tanken var att skaffa en liten vagn. UJ går inte in i hissarna hos dom flesta av mina vänner heller

En annan fråga. Hade samma "problem" med min förra plus och kommer inte ihåg hur man gör.
    När man fäller ihop vagnen. Går det inte när sittdelen är på? Eller måste man haka av den varje gång???? Inte för att det är så jobbigt, men varje ihopfällning tar "stopp" när den är kvar...??? Nån???? 
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Noiis

Ni som har skickat vagnar, men som inte har kvar orginalkartongen. Hur packar ni vagnen?
    Jag har rullat in den i 10 meter bubbelplast... men sen då??? 

• Noiis
    Joddan skrev 2011-04-17 22:13:19 följande:
    Förstår det! Min Swift gick in i hissen precis så det räckte, 2009 Swiften gick knappt in utan att "vicka" in den. Riktig stadshiss är svår att hitta vagn till. Tacka vet jag Cam och Bee och Swift En annan fråga. Hade samma "problem" med min förra plus och kommer inte ihåg hur man gör.
    När man fäller ihop vagnen. Går det inte när sittdelen är på? Eller måste man haka av den varje gång???? Inte för att det är så jobbigt, men varje ihopfällning tar "stopp" när den är kvar...??? Nån???? 
    hur har du sittsen? vänd mot dig eller från dig??
  • Liten Mjau

Såg den nya rosa sufflan idag IRL. SÅ FIN!

Var på Baby & Barn mässan i GBG idag och där var den. Var tvungen att kommentera till tjejen. Den var verkligen jätte fin. Tyvärr fanns det inte en ända monter med Bugaboo grejer. Bara den där j..la Icandy.... Gillar inte den! Så besviken!!

• Noiis

Men jo bee går att fälla med sitsen på.
    Har du den vänd mot dig så ska du "hitta dragläge" när du drar i ryggstödet. de finner du när den är typ i mellanläge. du kan då putta ruggstödet frammåt så att det ligger i samma lutning som chassit.
    sen är det bara att fälla.

Har du den vänd från dig så ska du putta upp sittplattan och sen hitta samma "dragläge" och dra sitsen frammåt så att den blir helt vikt. sen kan du fälla vagnen