• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-17 13:04:10 följande:
    Det är inte min vagn dessvärre... Får väl se om ägarinnan vågar ge sig tillkänna Drömmer
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-17 12:42:10 följande:
    Men et är väl bara sufletten som passar ?! 
    Ja, skulle tro det men jag har inte ens sett de andra delarna så jag har ingen aning. Jag vet heller inte om suffletten sitter lika bra om man använder Buggans bågar och spännen men funkar gör det nog. På bilden är det alltså Crescents bågar och spännen och de passar perfekt på ramen.
    Okej då, erkänner Men fulllastad?! Det var ju inte ens kassar på båda sidorna, förstår inte alls vad du menar där!

Inget barn i och den står ju fortfarande upp, vältrisk, in my ass!
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-17 15:50:44 följande:
    Jag tycker att bugaboo ska komma med nya sufletter i mönster! Vore kul som omväxling istället för nya färger!
    Jag håller med du! Kul att så många var positiva till Crescent-suffletten, jag hade kunnat slå vad om att många skulle säga att de aaaaldrig skulle visa sig med en sufflett av ett sånt "ful-märke" som Crescent. Då var ni inte så märkessnobbiga som jag trodde (Eller så tittar de in lite senare )
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-04-17 15:55:40 följande:
    Okej då, erkänner Men fulllastad?! Det var ju inte ens kassar på båda sidorna, förstår inte alls vad du menar där!

• Lindadjo
    gavagai skrev 2011-04-17 15:53:30 följande:
    Jag funderar på att sy en varukorg (att alltså fästa under vagnen), för att få en som matchar sufletter jag syr. Har någon något tips på vad man skulle kunna använda som "bottenplatta", kanske någon hyfsat styv plast som håller formen, men var hittar man sånt?

Du kan inte använda bottenplattan som är i den varukorg som du har? Om du nu har någon varukorg. Jag har ju oxå tänkt sy en ny. Och jag kommer använda plattan från originalet, för på min frog går den att plockar ur, utan att ha sönder nånting. Den är som bara instucken under en "ficka" på varje sida, annars är den ju lös.

Annars kan jag tänka mig att kanske det hade funkat med såna där styvare bordstabletter, de är ju håra men flexibla och går säkert att skära till i rätt form.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • galojj
    gavagai skrev 2011-04-17 15:53:30 följande:
    Jag funderar på att sy en varukorg (att alltså fästa under vagnen), för att få en som matchar sufletter jag syr. Har någon något tips på vad man skulle kunna använda som "bottenplatta", kanske någon hyfsat styv plast som håller formen, men var hittar man sånt?
    tror du det kan funka med en dörrmatta? en sådandär billig man kan köpa på typ rusta eller öb? eller blir dom för mjuka kanske?
  • Duntoffla
    Kavat skrev 2011-04-17 15:55:40 följande:

Snyggt!
  • Noiis

Älskade bugaboo vänner, är det nån av er som har en brio spin?
    Haha jag vet, men tanken var att Noa skulle få en swift men efter att ha satt han i en idag så konstaterades det att han inte kommer kunna sitta i den i mer än nån månad till. Han satt redan uppe i sufletten jätte konstigt för been ska ju tydligen vara något kortare i ryggen äv swift. men de har kanske med vinkel eller nåt.. ja inte vet jag
    Som bugaboo ägare så blir man, eller iaf jag har blivit jävligt kräsen med vagnar. frågan är ju om spin kan vara ett alt. istället för en swift? eller blir man missnöjd tro?  

• AnPa

Sjukhus mamman: jag har en kompis som har en spin och hon är nöjd so far (haft den i en mån typ) MEN hon hade en brio sing innan så allt annat är väl bättre. Ang Swiften, flyttade du spännet som barnet har mellan benen? Sitsen blir nämligen längre då :)

• gavagai
    Lindadjo skrev 2011-04-17 17:46:13 följande:

Du kan inte använda bottenplattan som är i den varukorg som du har? Om du nu har någon varukorg. Jag har ju oxå tänkt sy en ny. Och jag kommer använda plattan från originalet, för på min frog går den att plockar ur, utan att ha sönder nånting. Den är som bara instucken under en "ficka" på varje sida, annars är den ju lös.

Annars kan jag tänka mig att kanske det hade funkat med såna där styvare bordstabletter, de är ju håra men flexibla och går säkert att skära till i rätt form.

Jag är osäker på om man vågar försöka plocka ur min, men bordstabletter var en bra idé! Tackar!