• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fidi

Hej allihopa!

Jag har en Bugaboo Camelon som jag bara älskar! Köpte den i November-10. Helt ny från butik.
    Men nu har den börjar gnissla och knarra i fjädringen i chassit. Funderar på att gå tillbaka till butiken och låtadom lyssna. Det är ju en jäkligt dyr vagn.

Vad hade ni gjort? Är jag fånig? 

• Lindadjo
    Fidi skrev 2011-04-20 09:11:13 följande:
    Hej allihopa!

Jag har en Bugaboo Camelon som jag bara älskar! Köpte den i November-10. Helt ny från butik.
    Men nu har den börjar gnissla och knarra i fjädringen i chassit. Funderar på att gå tillbaka till butiken och låtadom lyssna. Det är ju en jäkligt dyr vagn.

Vad hade ni gjort? Är jag fånig? 
    Även dyra vagnar måste smörjas, speciellt efter en hel vinter. Har du inte gjort det så säger jag som anpa, smörj med silikonspray. Det är jättebra. Jag har alltid sprayat in mina vagnar med jämna mellanrum, annars blir det knarr. Oundvikligt.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • bohusbebis

Ni som har både en Bee+ och en Cam: Är det väldigt stor skillnad på suffletterna? Gillar tanken med sommarsuffletterna som Cam har och skulle gärna ha en sån lösning på mitt Bee+, tror ni att det vore möjligt att sy om en Cam så den kan passa Bee+ åxå tro?

• bohusbebis

hmmmm, kan inte bestämma mig ang den nya plommonlilavinröda som jag hämtade hem igår... passar med lite god vilja vår röda marimekkodyna men färgen i sig....? inte så vårig iallafall. och mer vinröd än plommon tror jag... fin unisexfärg dock... men tveksamt om dottern godkänner den, hon ska bara ha röd eller rosa fortfarande (så fort jag får nya gulgröna dynan kanske hon veknar och kan tänka sig solfärgen). Och jag är ju också egentligen sugen på den nya rosa men vågar inte chansa på den åxå... åååå lyxproblem....

• bohusbebis

Kan inte fatta varför de inte kan göra universal-grejer när de har så snarlika modeller! Tyckte visserligen inte att det var ngt problem med den vanliga suffletten förra sommaren men tanken bara...