• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai

Du/ni som virkar bygelskydd, virkar ni bara ett långt "rör" eller gör ni det böjt redan när ni virkar på något vis? Samma fråga om man gör skyddet av tyg; om man bara gör ett rör, så blir det väl skrynkligt där bygeln böjer sig?

• Sassa82

Beslutsångest. Vilken färg ska man ta på sufletten till min bee`?  Rosa ( den vanliga) eller den lila?

• gavagai

Jag vill sy en liggdel. Problemet är att för att sy en liggdel måste jag ju till en början ha en liggdel för att se hur man syr dem på ett bra sätt. Jag har i och för sig en liggdel till frog (men vill sy en till cameleon). Någon som vet hur de eventuellt skiljer sig åt (bortsett från storleken)?

Jag kom också att tänka på att man ju lätt borde kunna sy en liggdel som håller för mer än nio kg eller var nu gränsen går för bugaboos liggdelar, eller hur? Ramen håller ju, så det måste vara själva fastsättningen av liggdelen på ramen som ev. inte håller.

Nästan bara jag som skriver idag...

• AnPa

P Jag har ingen liggdel men på cameleon så fäster man liggdelslocket i en dragkedja som går runt och på frog är den ju som ett lock, annars vet jag ingen skillnad. Kolla bildtråden så ser du att Lindadjo har sytt en liggdel, hon har säkert en massa tips ;)

• bohusbebis
    Sassa82 skrev 2011-04-20 15:56:40 följande:
    Beslutsångest. Vilken färg ska man ta på sufletten till min bee`?  Rosa ( den vanliga) eller den lila?
    jag tänkte skicka tillbaka den lila... kunde inte riktigt bestämma mig ang den... inte plommon, inte vinröd... mer mot rött än blått iaf... den vanliga ceriserosa är väldigt CERISIG...