• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sassa82

Ja såg den lila i butik idag och den ser lite "blak" ut i färgen men känns på sätt och vis med praktisk. tåls att klura på det här.

• hej att

Halloj på er!
    Har köpt en bugaboo varukorg på tradera, och nu när den kom hem såg jag att det var till gecko. Är det någon skillnad? Passar den även cameleon?
    Tänkte inte alls på det...

• gavagai
    AnPa skrev 2011-04-20 16:17:07 följande:
    P Jag har ingen liggdel men på cameleon så fäster man liggdelslocket i en dragkedja som går runt och på frog är den ju som ett lock, annars vet jag ingen skillnad. Kolla bildtråden så ser du att Lindadjo har sytt en liggdel, hon har säkert en massa tips ;)
    Ja just ja, det var ju det jag tänkte på, om man möjligen kan ha sådan tur att man lyckas hitta en dragkedja som passar ihop med Cameleon-lock-dragkedjan. Blir nog till att köpa en liggdel ändå, så att jag kan sy en. Får väl sälja den köpta liggdelen sedan om min egen blir bra. Glad
  • Insomnie

gavagai: Jag försökte googla lite på det där med maxvikten på bebis i liggdelen på camen.. Hittade ingenting. Är det så att den bara klarar 9kg? Dottern ligger rätt mycket över snittet (översta kurvan) och väger redan 7kg trots att hon bara är 3 månader.. Hon går upp ca 300 gram / vecka vilket innebär att jag måste byta om 6-7veckor då hon är runt 4,5 månad.. Känns så tidigt, men det kanske är okej?

• AnPa

Insomnie: tror mest att det är en gräns som de måste sätta, på nyår knölade vi ner sonen (då 10 mån) i liggdelen för att vi skulle sova borta. Han vägde iofs typ 10 kilo då och vad 80 cm lång. Sittdelen tycker jag är helt ok att byta till från 4 mån men det är ju en smaksak. Nästa barn ska jag ha i liggdelen tills den skaffar moppe ;)

• galojj
    Insomnie skrev 2011-04-20 19:01:02 följande:
    gavagai: Jag försökte googla lite på det där med maxvikten på bebis i liggdelen på camen.. Hittade ingenting. Är det så att den bara klarar 9kg? Dottern ligger rätt mycket över snittet (översta kurvan) och väger redan 7kg trots att hon bara är 3 månader.. Hon går upp ca 300 gram / vecka vilket innebär att jag måste byta om 6-7veckor då hon är runt 4,5 månad.. Känns så tidigt, men det kanske är okej?
    Min son väger 12kg...han är visserligen 2 år, men det har blivit så att han har fått sova i liggdelen på cameleon några gånger här hemma, eftersom det är liggdelen som är monterad på vagnen vi har här inne, den med sittdelen ligger i bilen:-P
    Men, jag har aldrig vetat att det fanns en maxvikt på liggdelen:-O Hursomhelst, det har då aldrig känts som att det är någon fara, hade det verkat som han varit för tung hade jag ju såklart aldrig lagt han därig:-P
  • mammageno

Hej igen!
    Jag veeet alldeles underpris !!? Ja, jag ville bara få igen pengarna jag lagt ut men det var ju lite fånigt. :-/
    Jag hade dock inget toppset till, det sålde jag separat.
    Jaha nu är det försent för den har rullat vidare! Till ett jättetrevligt par och inte hann jag sy ngt till jag hann börja och skickade med tyget, men det var bara sydd ihopa Men den var skitläcker verkligen, ett bra tips! Jag har kvar mönstret, men har ju inget att prova på nu.

Nu väntar jag bara på Min breeze!

Bohusbebis köpte hon dynan, är supersugen nu ?? Mailar dig!

• mammageno

Ja jag säjer då det... Är verkligen ingen buisness Woman, men blir så själaglad av glada människor, det är upplyftande!