• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-04-20 13:33:10 följande:

Du/ni som virkar bygelskydd, virkar ni bara ett långt "rör" eller gör ni det böjt redan när ni virkar på något vis? Samma fråga om man gör skyddet av tyg; om man bara gör ett rör, så blir det väl skrynkligt där bygeln böjer sig?

Smaksak, virkar man eller stickar så blir ju själva arbetet elastiskt och formar sig. Jag gör basen rak men jag har iofs inget mönster utan har gått efter eget ur huvudet med inspiration av sånt jag sett på nätet.  Jag gör mina egendesignade blommor också.

Har aldrig sytt något så jag kan inte svara på den.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • mammageno

Om
    Man vill följa rundningen måste man göra sömmar som "äter" upp tyget alt så kan man anv. Elastiskt tyg eller läder dom är lite blött ( kan bli svårt att få av sedan)

• gavagai
    mammageno skrev 2011-04-20 20:19:50 följande:
    Om
    Man vill följa rundningen måste man göra sömmar som "äter" upp tyget alt så kan man anv. Elastiskt tyg eller läder dom är lite blött ( kan bli svårt att få av sedan)
    Jo, jag förstår hur man kan sy, och det blir nog till att experimentera med vad som blir bäst. Men just nu är det sufletter som gäller. Bilder kommer när jag hittat gummiband till hällorna (det enda som saknas nu),
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-04-20 20:13:26 följande:
    Smaksak, virkar man eller stickar så blir ju själva arbetet elastiskt och formar sig. Jag gör basen rak men jag har iofs inget mönster utan har gått efter eget ur huvudet med inspiration av sånt jag sett på nätet.  Jag gör mina egendesignade blommor också.

Har aldrig sytt något så jag kan inte svara på den.
    and yours are the best - love love love looooooove !HjärtaHjärtaHjärta
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-20 19:15:20 följande:
    Insomnie: tror mest att det är en gräns som de måste sätta, på nyår knölade vi ner sonen (då 10 mån) i liggdelen för att vi skulle sova borta. Han vägde iofs typ 10 kilo då och vad 80 cm lång. Sittdelen tycker jag är helt ok att byta till från 4 mån men det är ju en smaksak. Nästa barn ska jag ha i liggdelen tills den skaffar moppe ;)
  • Insomnie

AnPa & galojj: Jag tycker faktiskt att 9 kilo verkar lite väl lågt och det är säkert ingen fara att överstiga det lite som ni säger.. Får väl se, kan väl erkänna att jag är rätt sugen på att byta till sittdelen ganska snart ändå, den är ju så fin. Dessutom börjar dottern bli nyfiken och vill se. Att ha barn i vagn till tonåren tror jag att jag hoppar, men jag vet hur jag var i den åldern och vid det laget ska hon antingen ha inbyggd gps eller stanna hemma

• passau

Har sytt bygelskydd å 2 sufflös igår... Men jag är ju fortfarande arg på vagnen... Säljaren ringde igår men då hade S precis fått öroninflammation så jag ska ringa i kväll, antingen får hon minst halvera priset eller ta den tillbaka... Suck! Men visst är det rätt ofta chassin med hjul ute? ska lägga upp bild så snart jag orkar starta datorn