• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Ellabay skrev 2011-04-25 22:57:11 följande:
    men kan de vara något att fynda?
    Funderar nämligen på att köpa den. 
    jag ställer mig ju tveksam till de där med bromsen. att ha en bra säker broms tycker ju jag är ao.
    visst de e ju billigt, men man kan ju få grodor för inte så mycket högre summor som har broms.
    men är bromsen en orginal och känns bra så visst varför inte.. men om de e hemma snickeri så njä 
  • Ellabay
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-25 23:00:06 följande:
    jag ställer mig ju tveksam till de där med bromsen. att ha en bra säker broms tycker ju jag är ao.
    visst de e ju billigt, men man kan ju få grodor för inte så mycket högre summor som har broms.
    men är bromsen en orginal och känns bra så visst varför inte.. men om de e hemma snickeri så njä 
    Du har så rätt så när det gäller bromsen. Mailade precis och frågade lite om själva bromsen.
    Får se vad jag får för svar. :) 
  • Noiis
    Ellabay skrev 2011-04-25 23:02:21 följande:
    verkar inte vara någon handbroms på denna frog heller.

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Frog_3340133... 
    nä men de betyder inte att de att de finns en broms
    Men jag vet inte jag kan ju ha helt fel, kanske e så att dom första hade fotbroms. men man ser ju ingen fotbroms på nån av bilderna! och hjulen ser ju ut att vara dom gamla hjulen och dom har inga spår för en broms. så de känns onekligen märkligt!
    men ja.. de kan ju vara så att de faktikst finns en orginal fotbroms som jag har missat  
  • annat82

å frog sitter bromsen på insidan av chassit riktad inåt så den syns inte så tydligt från sidan jämfört med cameleon som har bromsen ovanpå chassit. Har ett frogchassi också dock inte hemma. Om inte annat så kanske det dyker in några experter i tråden i morgon som vet bättre. Har aldrig sett eller hört talas om frog med fotbroms däremot, därför låter det lite konstigt för mig

• AnPa

Jag har också frog och den har precis som Anna skriver, bromsen på insidan av handtaget. Men på de där bilderna ser man ingen bromsvajjer alls på sidan av chassit (eller spännen som håller fast den). Har en kompis som hade en gammal frog (typ 2003) med gamla märket, den hade då handbroms. Låter som ett hemmasnickeri tycker jag.

• annat82

Goldenticket: har den fotbroms då? Bra med info iaf Hittade några bilder när jag googlade, och fanns ju ingen handbroms men kunde inte se någon fotbroms så nyfiken på hur den sitter i så fall