• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Galia

Jo min son (7 mån) vill också se sig omkring så därför jag tänkte att parasoll är bättre än något man drar ner eller förlänger sufletten med. Redan nu så har vi sufletten nere (alltså inte utfälld) så mkt det går när han är vaken för annars sitter han och lutar sig framåt allt det bara går för att se.

• Sweetheartno1

Jag tycker det är så sommrigt och snyggt med parasoll !
    Har ett rosa och funderar på ett rött med röd sommarsuflett ?!

• stinamaria
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Jag kan bara använda den om jag beställer för mer än 500 kr. Jag la i två mugghållare som blir 500 och det gick inte. Då la jag i stället i en mugghållare och ett parasoll och då gick det.. Nu har jag inte beställt ännu ändå eftersom jag inte behöver ett parasoll utan vill ha en mugghållare till mig och en till en kompis.. Jag får ringa dem på tisdag och kolla varför det inte går om man beställer för exakt 500. Står ju att det ska gå..
  • fröken ida
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Låter mysko. Jag beställde en sommarsuflett för 495:- och för mig gick det utmärkt. Nu tänkte jag beställa lite till på sambons kod. Vi får hoppas att det funkar lika lätt
    Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • gavagai

Om jag minns rätt (har den inte här just nu) så kan man plocka ur "plastskenorna" som sitter i sittdelen på froggen när man t.ex. ska tvätta den. Kan man inte det på camen? Om jag ska sy en sittdel så måste jag alltså i så fall skaffa nya plastskenor? om jag inte kan ta ur och använde dem jag redan har? Undrar också hur ni brukar tvätta sittdelen till camen?

• stinamaria
    gavagai skrev 2011-04-23 21:08:06 följande:
    Om jag minns rätt (har den inte här just nu) så kan man plocka ur "plastskenorna" som sitter i sittdelen på froggen när man t.ex. ska tvätta den. Kan man inte det på camen? Om jag ska sy en sittdel så måste jag alltså i så fall skaffa nya plastskenor? om jag inte kan ta ur och använde dem jag redan har? Undrar också hur ni brukar tvätta sittdelen till camen?
    Plastskenorna går inte att ta ur på camen. När jag tvättar den tar jag ut träplattan och skumgummit i sitsen och kör den i tvättmaskinen på 30 grader utan sköljmedel. Är det någon del som är extra smutsik så gnider jag in lite galltvål där innan jag stoppar den i maskinen.
  • gavagai
    stinamaria skrev 2011-04-23 21:18:21 följande:
    Plastskenorna går inte att ta ur på camen. När jag tvättar den tar jag ut träplattan och skumgummit i sitsen och kör den i tvättmaskinen på 30 grader utan sköljmedel. Är det någon del som är extra smutsik så gnider jag in lite galltvål där innan jag stoppar den i maskinen.
    Tack! Det låter bra. Men då måste jag alltså fixa egna plastskenor (eller slakta en sitt-del) om jag vill sy en egen... Hmm... Obestämd
  • Galia
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-23 19:31:23 följande:
    Jag tycker det är så sommrigt och snyggt med parasoll !
    Men är det bra?
  • Noiis
    gavagai skrev 2011-04-23 21:29:39 följande:
    Tack! Det låter bra. Men då måste jag alltså fixa egna plastskenor (eller slakta en sitt-del) om jag vill sy en egen... Hmm... Obestämd
    jag rekomenderar att försöka fynda en billig, typ solblekt på blocket eller tradera. för då är de vara att byra ut tyget. resten av alla delar kan du ju återanvända.
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-23 21:57:43 följande:
    jag rekomenderar att försöka fynda en billig, typ solblekt på blocket eller tradera. för då är de vara att byra ut tyget. resten av alla delar kan du ju återanvända.
    Ja, det är ju en fördel då också att man kan plocka isär den och använda tyget från den som mönster.