• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Ellabay skrev 2011-04-27 22:51:34 följande:
    Bara se referensbilden på bildtråden. Det går aldrig att ha för många vagnar + tillbehör tydligen. :)
    *pekar på Frk S* Jag visar alltid bilderna från henne när sambon börjar sucka över alla tillbehören och vagnarna (bara 3, 5 st ju) då framstår jag ju som ingenting....

på frk S
  • Tant Pruselius
    the baby skrev 2011-04-27 22:56:40 följande:
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
    det funkar lysande med bee på grus!
  • Tant Pruselius
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:03:41 följande:
    det funkar lysande med bee på grus!
    skulle dock inte ha bee som enda vagn till 7månaders... behåll cammen och kör bee som extra/bil-vagn..
  • the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:04:39 följande:
    skulle dock inte ha bee som enda vagn till 7månaders... behåll cammen och kör bee som extra/bil-vagn..
    Resevagn kanske? Vi ska faktiskt ut och resa i höst.. får nog sätta en bevakning på Blocket. Glad

Vad är anledningen till att ni inte skulle ha en Bee bara till en så liten förresten? Jag tyckte hon satt rätt bra.
  • Noiis
    the baby skrev 2011-04-27 23:10:39 följande:
    Resevagn kanske? Vi ska faktiskt ut och resa i höst.. får nog sätta en bevakning på Blocket. Glad

Vad är anledningen till att ni inte skulle ha en Bee bara till en så liten förresten? Jag tyckte hon satt rätt bra.
    det är en ren smaksak. jag gillade inte been när Noa var så liten för att det verkligen känns att det är en sulky och att den inte är lika ombonad som camen. 
    Till ett barn i den åldern vill jag ha en "riktig vagn". men när noa blev äldre och växte ur camen så var been en dröm och jag älskar den!
    Noa är över 3 år, 98 lång och sitter kanon i been.
    Jag körde been hela vintern och jag tyckte att den funkade lika "bra" som camen. skillnad dock att man själv kan lyfta camen utan problem om man fastnar. körde en EL SC i vintras med men... fy farao säger jag bara. då gick been bättre.
    skog och grus körde jag been ofta på, man kommer fram! dock så skulle jag ju hålla mig till riktiga stigar i skogen och inte gå offroad för mycket  
  • Tant Pruselius
    the baby skrev 2011-04-27 23:10:39 följande:

jag tycker att den är för oombonad och omysig... men det är en grym sulky, skaffade bee till storesyster här när hon var 2, då var/är den perfekt. Bytte från bee till en + i höstas (rätta mig ni som har koll när jag bytte om det icke stämmer för jag har seriöst drabbats av amningshjärna de luxe) och i den sitter hon som en kung med växa marginal - hon är rätt precis 100cm
  • Lindadjo
    thisissarah skrev 2011-04-27 22:53:15 följande:
    Lindadjo: hur fixade din händiga man det?
    Ja, han tog lös hjulet. Tog ut lagerna, 2 stycken som ligger på varje sida i navet. Kollade hur de såg ut. Köpte nya liknande. Fanns dock inga med distanserna på sidorna, men det fixade han dit andra lösa distanser. Satte tillbaka allting. Klart.
    Såg enkelt ut, men är kanke inte det Men han kan ju skruva isär en hel motorcykel och få ihop den igen så då är det säkert inga problem för honom med ett enkelt bugaboo framhjul. *stolt över min händymän*
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Ramborg

En butik i Malmö berättade häromdagen att de ska sluta sälja Bugaboo eftersom det är så mycket reklamationer. Och om en kund kommer och behöver typ en ny skruv för den gått sönder så kan leveransen dröja mellan en och ÅTTA månader...

Butiken vill ha nöjda kunder och därför tar de inte in Bugaboo längre, är vad de sa till mig. Har inte haft någon själv och efter den beskrivningen kommer jag inte skaffa någon...

Vad har ni för erfarenheter?

• AnPa

Ramborg: jag reklamerade mitt liggdelslock (dragkedjan pajjade, en liten silvrig plupp lossnade) och min varukorg (den svarta pluppen som man drar pt snodden med trillade av). Jag fick visa upp grejerna, kvitto och chassi-nr. Hade kvar grejerna och fick nya (helt NY varukorg och NYTT liggdelslock, inga reservdelar alltså) efter 1 1/2 vecka och då lämna in de trasiga :) Tror inte att många barnvagnsförestag är så generösa utan hade det varit annat hade jag nog fått locket lagat och en svart plupp till varukorgen.