• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Jag har alltid fått mina saker inom två veckor. Om man inte får varorna får man väl själv ringa och höra hur det går med butiken. Kan mkt väl vara dem som glömt höra av sig att dina delar kommit. Hände en vännina "barnbutiken" tog 4-6 mån på sig i reklamation. Men de var dem som aldrig skickade iväg reklamatioben till bugaboo

• the baby
    Asereht skrev 2011-04-28 09:05:33 följande:
    Jag kör visserligen Frog men har en Bee OCH en vintersunkvagn. Man kan inte ha för många vagnar och definitivt inte för mkt tillbehör! *sådeså* Dessutom har de olika vagnarna sina olika kvaliteter som passar vid olika tillfällen.

Skulle min man någon gång (orka) opponera sig så brukar jag visa honom Fröken Smålands (min idol och förebild) bildgalleri. Då återgår han till sitt.
    Haha, ja min sambo har ett rätt dyrt fritidsintresse som jag skulle kunna åberopa också i så fall... Som han är väl medveten om också. Glad 

Om man ska hålla koll på Blocket, vad är ett bra pris för en Bee +? Och hur ser man egentligen skillnad på en classic och en plus? Finns det någon detalj man kan kolla på på bilderna, om det inte står? 
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-28 09:05:33 följande:
    Skulle min man någon gång (orka) opponera sig så brukar jag visa honom Fröken Smålands (min idol och förebild) bildgalleri. Då återgår han till sitt.
    Det är väldigt bra att ha mig att relatera till, allt annat normaliseras liksom
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 08:30:45 följande:
    Så det är bättre att köpa ett solskydd från axel och ida istället för buggans egna?  passar axel och ida på liggdelen?

Det funkar men ärligt talat så gillar jag inte det. Jag kör med en sån där skärm man sätter på suffletten istället men iv har ju inte liggdel längre och min minsting är ett år.

Skulle jag ha idag skule jag hellre kolla efter ett mjukt spf-nät för axel och idaskyddet känns som plast, stelt och otrevligt och inte vidare följsamt. Sen tycker jag att det är svårt att få det att sitta bra och  tätt när barnet sover.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • mammageno

Karma Police, jag bytte camen mot en vintervagn visserligen inte en sunkig utan en UJ breeze på kampanj! 2000;- för en fabriksny från mountain buggys egna sida.
    Och så har jag en bee som är gryym! Även på grusväg och till min lilla 9 mån. Tjej
    På vintern hade jag velat ha en Rejälare vagn

• Asereht
    the baby skrev 2011-04-28 09:11:39 följande:
    Haha, ja min sambo har ett rätt dyrt fritidsintresse som jag skulle kunna åberopa också i så fall... Som han är väl medveten om också. Glad 

Om man ska hålla koll på Blocket, vad är ett bra pris för en Bee +? Och hur ser man egentligen skillnad på en classic och en plus? Finns det någon detalj man kan kolla på på bilderna, om det inte står? 
    Gamla bee har "vingar" dvs tygklädda skivor på sidorna vilket plus inte har. Gamla bees sufflett är längre och går längre fram än nya. Annars vet jag inte. Jag har den gamla been.
  • Asereht

Jag förtydligar att min vintersunkvagn (även hemma på landetvagnen) är en Brio Happy som inte är det meinsta sunkig.

• mammageno

Däcken är hela och vita!

Ja axel o ida är stelt och funkar nog inte på liggdelen. Bättre med skärm eller en aussiefilt då

Brio har annars ett som är precis som ett myggnät men med solskydd, men vet inte SPf en ....

• mammageno

Hihi

Behåll camen och köp en beg bee! Jag har gamla å e sketanöjd! finns billiga på blocket

• bohusbebis

Karma, kolla skillnaderna här:
    ">

Runt 4000 får du nog betala för en fräsch Bee+. Vi köpte vår med tanke på att ha den med till just Thailand, men jag fegade ur för jag tyckte den var fööööööör fin (och så tog vi syskonvagnen istället). Ska du motivera att ha en "slit å släng" så kanske du ska försöka få tag på en Bee (utan plus) för omkring 2500 max (rätta mig om jag har fel). Skulle tro att mindre barn sitter bättre i denna åxå...