• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby
    mammageno skrev 2011-04-28 09:20:30 följande:
    Däcken är hela och vita!
    Bra tips! På Bee classic alltså?

Har också förstått att plus är rymligare, så det får i så fall bli en sån jag överhuvudtaget spanar efter. (OM jag ens ska ha någon...) Min tjej är bara 7 mån som sagt (inte ens det, men snart!), och väger redan 10 kg, så hon kommer nog att bli en stor tjej. Så ju rymligare vagn desto bättre... Glad
    Asereht skrev 2011-04-28 09:17:42 följande:
    Jag förtydligar att min vintersunkvagn (även hemma på landetvagnen) är en Brio Happy som inte är det meinsta sunkig.
    Ja, det var väl en sån "sunk"-vagn jag tänkt köpa också i så fall. Ingen gammal fläckig sak, utan en fräsch, men av billigare modell. 
  • LHUF

Ok, såg en bild på liggdel med Axel och Ida skyddet och det såg ut att funka. Men det känns lättare att vika ihop än buggand egna?

Med dottern hade jag parasoll och sedan en solsuflett från teutonia, sedan la vi tunn filt på benen

• mammageno

Det blir som ett A5 kuvert ihopvikt medans buggans har en båge i sig (tror jag)och svårare då... Brios blir stor som ett ägg endast

• Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 09:41:33 följande:
    Ok, såg en bild på liggdel med Axel och Ida skyddet och det såg ut att funka. Men det känns lättare att vika ihop än buggand egna?

Med dottern hade jag parasoll och sedan en solsuflett från teutonia, sedan la vi tunn filt på benen
    Det funkar absolut, jag hade det på liggdelen men jag gillar det inte speciellt materialmässigt och jag tycker det är lite svårt att få det tätt iom att det inte är så följsamt. Det blir inte jättestort ihopvikt ungefär som ett regnskydd. Buggans egna ahr jag ingen koll på och kan inte jämföra med.

Det bästa solskydd jag haft är en skärm man sätter över suffletten (Seatshade) sedan satte jag ett vanligt klassiskt myggnät över det som skyddade mot insekter. Funkar på bilstolen med.

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+tillbehor+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • LHUF
    Asereht skrev 2011-04-28 09:50:14 följande:
    Det funkar absolut, jag hade det på liggdelen men jag gillar det inte speciellt materialmässigt och jag tycker det är lite svårt att få det tätt iom att det inte är så följsamt. Det blir inte jättestort ihopvikt ungefär som ett regnskydd. Buggans egna ahr jag ingen koll på och kan inte jämföra med.

Det bästa solskydd jag haft är en skärm man sätter över suffletten (Seatshade) sedan satte jag ett vanligt klassiskt myggnät över det som skyddade mot insekter. Funkar på bilstolen med.

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+...
    Tack för tipset, ser ju bra ut.  Men det blir bra på liggdelen också? Solen kommer inte ned i vagnen då?  tänkte sufletten på buggan är ju rätt högt ifrån själva liggdelen, men får nog prova i butik..
    Tilde 080319
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-04-28 10:41:34 följande:
    Tack för tipset, ser ju bra ut.  Men det blir bra på liggdelen också? Solen kommer inte ned i vagnen då?  tänkte sufletten på buggan är ju rätt högt ifrån själva liggdelen, men får nog prova i butik..
    Fördelen med en sådan är att man kan flytta den så den kommer långt ut/fram eller längre bak efter behov. Jag använde min både på buggan och på brion i somras och sätter man den långt fram så skyddar den hela liggdelen i princip. Det blir som ett skuggande soltak.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • LHUF
    Asereht skrev 2011-04-28 10:44:31 följande:
    Fördelen med en sådan är att man kan flytta den så den kommer långt ut/fram eller längre bak efter behov. Jag använde min både på buggan och på brion i somras och sätter man den långt fram så skyddar den hela liggdelen i princip. Det blir som ett skuggande soltak.
    smart, då skall jag beställa en sådan. var ju bra pris också

Tilde 080319
  • bohusbebis

Tycker att gamla Bee-uv/myggnätet är oslagbart på nya Bee+!!
    I sommar ska jag testa med parasollet för det är så snyggt, men förra sommaren ville dottern bara leka paraply med det och då försvann liksom effekten....