• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa

Jag har aldrig hört att någon skulle få vänta i flera månader på delar till sin vagn. Antingen måste butiken i sig jobba segt med kontakten med bugaboo eller så var det något hon sa (överdrev) för att de ska sluta med bugaboo. Jag låter väldigt partiskt men jag har hört om folk som reklamerat andra vagnar och inte fått reklamationen igenom, trots trasig suflett mm.

• apanssonsmamma
    the baby skrev 2011-04-27 22:56:40 följande:
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
    Min dotter kunde inte ens ha den till straxt efter 2.. kändes som hon hängde utanför.
    Observera att detta är gamla bee:n o inte plusvarianten.
    Kändes som hon satt dubbelvikt för o få plats :/ 
  • LHUF

Så det är bättre att köpa ett solskydd från axel och ida istället för buggans egna?  passar axel och ida på liggdelen?

Tilde 080319
  • the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:20:34 följande:
    jag tycker att den är för oombonad och omysig... men det är en grym sulky, skaffade bee till storesyster här när hon var 2, då var/är den perfekt. Bytte från bee till en + i höstas (rätta mig ni som har koll när jag bytte om det icke stämmer för jag har seriöst drabbats av amningshjärna de luxe) och i den sitter hon som en kung med växa marginal - hon är rätt precis 100cm
    Nä, nu har jag tänkt lite och vi kan absolut inte göra oss av med våran fina cam. Vi hoppas ju få ett till barn inom några år, och vi köpte den ju ny så det känns dumt att sälja om man måste köpa en sen ändå. Och så är den ju så fin... Jag kanske måste rensa ännu lite mer i skötväskan eller lägga bara det viktigaste jag behöver ha med i varukorgen (även om det är rätt mycket med en 7-månaders), så den blir lite lättare att dra. Min sambo klagar alltit på att skötväskan är så tung. Glad

Jag drömde till och med om att vi köpte en Bee inatt, ojoj... Törs man ta med en Bee till Thailand? Hade tänkt köpa en skrutt-vagn inför resan, men om man kan motivera ett Bee-inköp redan nu med att man kan använda den på resan också så vore det ju bra...

• Katjan

Jag har fått vänta ifrån februari på min suflett som ännu inte har fått... O innan dess fick jag vänta ung. Lika länge på min liggdel.. jag tycker att Bugaboos service är usel nu iaf. Tidigare har det ibland gått fort o bland lite mindre fort att få sina saker men inte så segt som det går nu.

• Asereht
    the baby skrev 2011-04-27 22:56:40 följande:
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
    Jag kör visserligen Frog men har en Bee OCH en vintersunkvagn. Man kan inte ha för många vagnar och definitivt inte för mkt tillbehör! *sådeså* Dessutom har de olika vagnarna sina olika kvaliteter som passar vid olika tillfällen.

Skulle min man någon gång (orka) opponera sig så brukar jag visa honom Fröken Smålands (min idol och förebild) bildgalleri. Då återgår han till sitt.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:02:48 följande:
    *pekar på Frk S* Jag visar alltid bilderna från henne när sambon börjar sucka över alla tillbehören och vagnarna (bara 3, 5 st ju) då framstår jag ju som ingenting....

på frk S
    *gilla*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se