• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lille Mammsen

Svårt att komma fram till alla butike ibland & därför Mailat flera min fråga istället dvs om dom har eller kan beställa (går ju inte att beställa alla div delar till den äldre Bee´n?) sufflettbågar & 2 framhjul,borde väl inte ta mer en 1vecka om dom har eller inte mm mm  ???????? Inne på vecka2 nu  :-/

• AnPa
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-09 19:25:14 följande:
    MINST annars verkar ju vi andra helt knäppa nu

Apropå knäpp... Jag kan inte släppa de här med en groda... Jag har ett sånt galet HA begär men jag tror fasen inte att Noa får plats en grön gecko skulle inte vara fel de heller hihi
    jag måste fan skaffa ett barn till  
    Du får skaffa groda med cam-ram och sittdel!

Eller en till bebbe...
  • Katten77

Jag var inne i en barnvagnsbutik och tjejen jag pratade med sa att en nackdel med ergonomiska sitsar är att det inte finns något helt upprätt läge på ryggstödet. Stämmer detta även på Frog / Cameleon?

• AnPa

Katten77: stämmer inte på cam/frog. Tycker att de har mer upprätt läge än vad både vår bugaboo bee och mounain buggy Swift har, som inte har ergonomisk sits, men jag kan tänka mig att tex brio go (som man reglerar ryggstödet med band som Swift/UJ) inte går att få helt upprätt. Gå in i en butik som har bugaboo och prova så får du se hur det blir

• Fröken Småland

Jag tycker precis som AnPa att Cameleon/Frog/Gecko har ett superbra rakt sittläge (som annars ofta blir en källa till irritation för barnen). Men som hon också skriver så har vissa Brio dåligt upprätt läge, exempelvis Sing och även Mountain Buggys vagnar.

• annat82

Katten77: har inte hittat någon vagn med rakare ryggstöd i upprätt läge än camen, möjligtvis att jag tycker bee+ är lite rakare men knappt märkbart. Så vet inte vad hon menar i så fall. Håller med AnPa gå in i butik och prova. Det enda dottern gillar är att sitta plant och rakt och camen funkade verkligen bäst av det vi testat

• Katten77

Tack för era snabba och fina svar! Har tyvärr ingen Bugaboo-butik i närheten :( så det blir Blocket-jakt för mig...

• Fröken Småland
    Katten77 skrev 2011-05-10 07:40:23 följande:
    Tack för era snabba och fina svar! Har tyvärr ingen Bugaboo-butik i närheten :( så det blir Blocket-jakt för mig...
    Var bor du? Kanske någon bor i närheten och vill bli bjuden på fika mot en Bugaboo-demo?
  • hej att
    withhope skrev 2011-05-09 20:31:33 följande:
    Blå Hallon, fattade tydligen fel. Du har  köpt vagnen som har haft ståbrädan, och de sitter inte på vagnen? Hoppas att säljaren har lagt undan dem i ngn påse el så annars be om pengarna tillbaka eller vad en reservdel kostar..
    Missade detta inlägg! Ja det stämmer, men säljaren har mailat och frågat om vi kan lösa det på något sätt. Jag är bara så himla glad att äntligen ha en vagn hemma, men givetvis spelar åkbrädan en stor roll för oss och för sonen. (Som fortfarande åker vagn men nu måste hoppa över till ståbräda.)
    Har mailat den där barnbutiken och frågat om fästen, annars kanske säljaren kan kika i staden där hon bor.
    Jag bor ju blott på en öde ö....
  • mammageno

Hohoho jag vill ha den prickiga!, skickar bonti?