• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • withhope
    Fröken Småland skrev 2011-05-09 10:05:11 följande:
    Var det någonsin någon som provade hur en Diva-påse sitter i Cameleon/Frog/Gecko? Bra pris!
    Jag köpte två, en till min Bee+ för jag tyckte bugaboos egna (äldre modell) blev för lång för min ettåring, bara hängde och sladdrade tyckte jag (blir nog bättre till hösten när hon fyller ut den). Du efterlyser ngn som har provat den i en cam/Frog/Gecko, vilket jag inte har gjort, men den sitter bra på min Bee. Kortare än den gamla bugaboos åkpåse, lite tjockare. Tycker att materialet på utsidan drar åt sig "flock" och det blir väldigt synligt, var väldigt nära på att stoppa ner en roller i skötväskan så jag kunde piffa till den under färden=det blev ett  irritationsmoment. Men på det hela är jag nöjd 195:- el 1295:- ;).
    Men Fröken Småland, har du behov av fler åkpåsar Flört...
  • Tant Pruselius
    hej att skrev 2011-05-09 14:09:31 följande:
    Nu har vi en vagn hemma, och håller på för fullt med monteringen. Köpte en där åkbräda ingick, men efter att ha letat en bra stund börjar jag inse att det inte följt med några fästen till den. Inget snöre heller.
    Kan man köpa det löst någonstans?
    hej att skrev 2011-05-09 14:35:58 följande:
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    jag köpte oxå en utan fästen, på barnbutiken beställde dem hem nya fästen till mig för 50kr...
  • withhope
    hej att skrev 2011-05-09 18:07:45 följande:
    Ja det är samma försäljare, har mailat och frågat men inte fått svar än.
    Tack för grattiset förresten! Äntligen en vagn!
    Jag sålde minståbräda på tradera och trodde att jag skickat med allt. Det var när jag skurade vagnen dagen efter då jag upptäckte att jag hade glömt att ta av dem. Tog direkt kontakt med köparen (som tyckte precis som du att det såg konstigt ut) och skickade iväg dem. Så jag hoppas för din skull att det är en lika yr säljare som mig och att du får tag på dem :)
  • withhope

Blå Hallon, fattade tydligen fel. Du har  köpt vagnen som har haft ståbrädan, och de sitter inte på vagnen? Hoppas att säljaren har lagt undan dem i ngn påse el så annars be om pengarna tillbaka eller vad en reservdel kostar..

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-09 18:55:38 följande:
    Man kan lugnt säga att du är i gott sällskap Drömmer Och en Bugaboo måste varje förälder med någon som helst självrespekt ha ägt någon gång i sitt liv Tungan ute
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-09 19:25:14 följande:
    MINST annars verkar ju vi andra helt knäppa nu

Apropå knäpp... Jag kan inte släppa de här med en groda... Jag har ett sånt galet HA begär men jag tror fasen inte att Noa får plats en grön gecko skulle inte vara fel de heller hihi
    jag måste fan skaffa ett barn till  
    *gilla*
  • hej att
    withhope skrev 2011-05-09 20:27:58 följande:
    Jag sålde minståbräda på tradera och trodde att jag skickat med allt. Det var när jag skurade vagnen dagen efter då jag upptäckte att jag hade glömt att ta av dem. Tog direkt kontakt med köparen (som tyckte precis som du att det såg konstigt ut) och skickade iväg dem. Så jag hoppas för din skull att det är en lika yr säljare som mig och att du får tag på dem :)
    De har svarat nu och det finns inga fästen med, de har inte själva använt ståbrädan men tror att det ska gå att sätta fast den i bakaxeln. Sonen provade att ställa sig på den men det blev en tokvurpa. Osis!
    Tant Pruselius skrev 2011-05-09 20:27:48 följande:
    hej att skrev 2011-05-09 14:35:58 följande:
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    jag köpte oxå en utan fästen, på barnbutiken beställde dem hem nya fästen till mig för 50kr...
    Får man fråga vad det var för butik? Har googlat runt för fullt utan att hitta någonstans...
    www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • Tant Pruselius
    hej att skrev 2011-05-09 20:48:48 följande:
    De har svarat nu och det finns inga fästen med, de har inte själva använt ståbrädan men tror att det ska gå att sätta fast den i bakaxeln. Sonen provade att ställa sig på den men det blev en tokvurpa. Osis!
    Tant Pruselius skrev 2011-05-09 20:27:48 följande:
    Får man fråga vad det var för butik? Har googlat runt för fullt utan att hitta någonstans...
    ligger på söder i sthlm ! Vi satte fast våran med spännbannd så länge... det var inte lika bra som med orginalfästena men det funkade absolut...
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2011-05-09 18:03:03 följande:
    Missoni IRL:

*ska ha!* åå åblev sååå kär!!

Vem letade suflett till äldre bee??
    finns här på REA:
    http://bonti.se/shopping/products.php?p_ID=521

Om det dyker upp något mer skoj event kan jag stoppa ner er alla i en påse och ta med mig

Lite av allt som skulle med mig hem en "ap" dotter, en JÄTTE ballong(och detta var en bland dom mindre..) skätväska (hänger på andra sidan vagnen) stor ryggsäck på min rygg... Och på tåget från Stholm till Göteborg..  Men vagnen höll Och JAG fick släåa ballongen med då dottern somna..
    Älska kombon rosa och blå  <3