• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • piip79

Hellloooo alla!! Någon som vet nåt ställe som säljer billiga Sufletter till bee classic? Eller nån som kanske har en röd, rosa eller blå till salu? ;)

• AnPa

Nybliven fru: jag tror att man fäller ihop donkeyn som cameleon, dvs att du måste ta av sitt/liggdel innan du fäller chassit. Då blir den nog lika stor som camen ihopfälld skulle jag gissa, om man drar ihop chassit så att det blir som smalast.

• Fröken Småland
    piip79 skrev 2011-05-09 09:39:30 följande:
    Hellloooo alla!! Någon som vet nåt ställe som säljer billiga Sufletter till bee classic? Eller nån som kanske har en röd, rosa eller blå till salu? ;)
    Kolla på Blocket eller Tradera, men här får du inte efterlysa för då får vi bannor av moderatorerna.
  • Pandamamma

Hej alla.

Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
    Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.

Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
    Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
    Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?

Tack på förhand!

• galojj

Jag har bara sytt som ett rör somjag dragit över. Ville bara snabbt ha något över,eftersom min son började gnaga sist han åkte vagn. Kan lägga in en bild hur det ser ut på insidan sen,tror inte jag får det att funka med telefonen:).sydde för hand

• mollan nu

så var lilla bee såld...
    Nu behöver vi en vagn som klarar sonen på 18 månader som väger 16 kg och är 90 lång... Kul med jättebarn!

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Sweetheartno1
    zasata skrev 2011-05-09 12:40:42 följande:
    kan mäta hemma sen.. Vet inte vad den ksotar, fick den av dom :)
    Usch vill inte låta girig, men hur lyckas man få massa godiebags ?
  • AnPa
    Pandamamma skrev 2011-05-09 10:40:35 följande:
    Hej alla.

Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
    Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.

Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
    Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
    Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?

Tack på förhand!

I en ny vagn ingår:

Chassi (med handbroms) Swivelhjul (framhjul som man kan ändra fjädringen på) Bakhjul (foamfyllda., punkteringsfria) Ram att fästa sitt- eller liggdel på Varukorg (ingår i basen, dvs samma färg som sitt- och liggdel) Liggdel (med bottenplatta, stödpinnar och en superbra madrass) Sittdel (med sele) Topset (Sufflett, sittdelsöverdrag och liggdelslock) Regnskydd Myggnät Dvd och instruktionsbok

Undantag är ldt-vagnarna (tec ocean, allblack, allwhite) där man inte får något sittdelsskydd.