• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    mammageno skrev 2011-05-06 20:16:17 följande:
    Nej jag har inte imprenerat min, jag tycker det är lika bra med regnskydd utan svarade en som ville. men borde kanske inte sagt ngt eller svarat alls, har googlat och det stämmer att det förutom är giftigt är miljöfarligt. Så ta INTE DET!

Ber om ursäkt att jag inte kollade annat än på burken och såklart säger tillverkaren att det inte är farligt

Det är lika mycket gift i nya tyger tex för att de skall hålla sig skrynkelhärdiga. tvätta alltid allt.
    Vi lär så länge vi lever
    Duntoffla skrev 2011-05-07 08:13:45 följande:
    Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla. 
    Offwhite är finaste färgen av alla på sommaren Hjärta
  • Duntoffla
    Fröken Småland skrev 2011-05-07 08:19:22 följande:
    Vi lär så länge vi lever
    Duntoffla skrev 2011-05-07 08:13:45 följande:
    Åh vad jag är sugen på något nytt till min Cam, kan inte riktigt släppa tanken på offwhite suffla. 
    Offwhite är finaste färgen av alla på sommaren Hjärta
    Ja, och det syns ju inte om det blir blekt. Vet bara inte om jag har lust att lägga pengarna på en spillans ny *snål*
  • mammageno

Åhh finns ju inte till bee gammelbee alltså får la sy men hinner inte just nu.
    Syrran har krävt en dyna nu med

• MHoof
    Lille Mammsen skrev 2011-05-06 17:04:10 följande:
    Men va de inte så att USA ej skickar hit??  Va så tidigare iallafall...eller va det bara Urban Jungle??
    Jo jag hittade en sida förut som inte skicka hit till Sverige, men den sidan sambon hittade så kunde man fylla i till vilket land man ville ha den skickat till och det stod att det gick, så jag vet inte...
    Men får kika närmare på det där sen när det är dags. Och 8500 som någon skrev är ju inte alls farligt heller :)
  • rivkale
    HopeSoon skrev 2011-05-06 19:19:56 följande:
    Jo men det tror jag att det är, det är Acta Graco (inklusive bas). Ja om allt ser bra ut på RUL är det väl liksom bara att köra ... man kan ju inte förvänta sig att något dåligt ska hända ..
    Låter verkligen som en superbra deal tycker jag!! Lycka till på ultraljudet!
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • hej att
    Duntoffla skrev 2011-05-07 13:28:01 följande:
    Believer- på babytrader blir det 8000
    Det fick jag fram MED en ståbräda till. (Swedbanks valutaomräknare.) Fast jag genomförde aldrig beställningen så helt säker är jag ju inte...
  • FruK

Hej. Vi har bugaboos egna babyskydd (takata) men inte adapter till vagnen :( vet någon hur och var man kan få tag på dessa? Tacksam för svar.

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hej!

Syskon på gång och frågan om syskonvagn är ju klurig. Vi är hängivna buggafans och Donkeyn ser ju bra ut. Storayskonet kommer vara 3 år och 2 månader när liten kommer och är nu 94 cm. Vi har 1,5 km delvis läskig väg till förskolan och jag vill inte köra bil alltid så en syskonvagn behövs när vintern kommer (vågar inte bara ha ståbräda med mycket snö). 

Här är mina funderingar - om någon har input blir jag mycket glad.

Jag har sett att några har fått hem sina Donkeys. Vad tycks så här långt? Känns den smidig att köra? Lite knöligar än Cam förstår jag, men jämfört med UJ/Babytravel tex?

Hur långt barn sitter bra? Är sittdelarna mycket kortare eller mindre än på Cam?  Vikten fattar jag som att den är ok upp till 18 kg?

Hur tror ni framhjulen funkar i snö?  Vi har använt snöhjulen på Cam mycket. Finns något sådant till Donkey eller ska de större som är klara snön?

Jag har inte hittat mått ihopfälld någonstans - hur funkar den i bilen?

Vi köper i såfall från England för att få den i tid. Vilka har varit bra att ha att göra med?

Stort tack på förhand!

• galojj

Nu har jag sytt mig ett bumperbarskydd...blev ganska nöjd faktiskt