• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sara E

För jätte mega länge sedan var den någon som frågade efter en bild på "midjeväskan" från Brio.
    Hade då inte ens fått min bugga så kunde inte visa upp den på.
    Har nu lagt upp en bild i bildtråden med den på vagnen. Den sitter perfekt och har fack för plånbok/nycklar, mobil och dricka.

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 4/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • Pandamamma

Tack så hjärtligt,  AnPa för svar!
    Man är ju en novis på området

• bohusbebis
    zasata skrev 2011-05-09 13:43:07 följande:
    Man e snygg Fick den när jag stod ocg pratade med på barnshoppings realsfest. :)
    Ta med mig nästa gång    Kan väl alltid ha en papperspåse på huvet om jag inte är snygg nog (gärna med en massa smaskiga gratisgrejer i )
  • hej att

Nu har vi en vagn hemma, och håller på för fullt med monteringen. Köpte en där åkbräda ingick, men efter att ha letat en bra stund börjar jag inse att det inte följt med några fästen till den. Inget snöre heller.
    Kan man köpa det löst någonstans?

www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • hej att
    hej att skrev 2011-05-09 14:09:31 följande:
    Nu har vi en vagn hemma, och håller på för fullt med monteringen. Köpte en där åkbräda ingick, men efter att ha letat en bra stund börjar jag inse att det inte följt med några fästen till den. Inget snöre heller.
    Kan man köpa det löst någonstans?
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • Fröken Småland
    hej att skrev 2011-05-09 14:35:58 följande:
    En äldre ståbräda alltså, hade en lite tanke på en såndär sadel att sätta på nämligen. (Det ska bara gå till de gamla har jag för mig.) Men den ståbrädan kanske inte har fästen ens? Det ser dock inte speciellt säkert ut utan...
    Köpte du en begagnad vagn och ståbräda? För i så fall sitter fästena sannolikt på chassit, på bakre staget. Kolla gärna in i mitt galleri på ståbrädebilderna, det är inte lätt att förstå med hjälp av en skriven beskrivning. Vagnen skall läggas på sidan för att man skall kunna få på ståbrädan. Som sagt - kolla i mitt galleri så blir du klokare och i bästa fall hittar du dina fästen på vagnen

Grattis till din nya vagn!
  • Fröken Småland
    Pandamamma skrev 2011-05-09 10:40:35 följande:
    Hej alla.

Vi väntar bebis i början på september och har nu bestämt oss för att vi vill ha en Bugaboo.
    Jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på. Har läst igenom tidigare trådar men risken är förstås att frågorna ställts tidigare, hoppas ändå att någon kan hjälpa mig.

Vi ska köpa en ny vagn och vad jag förstår så ingår endast regnskydd och myggnät. Vad mer behöver man? Bugaboo´s åkpåse är om jag förstår det rätt anpassad för både ligg och sittdel med hål för selen? Ingår bärhandtaget i en ny vagn? Ingår sele till sittdelen?
    Vad inkluderas ett nytt topp-set? Suflett och liggdelslock bara, eller även varukorg? Eller är varukorgen en del av basen?
    Måste man ha särskilda fästanordningar på handtaget för att man ska kunna hänga skötväskan där?

Tack på förhand!
    Jag svarar också så du inte känner dig ignorerad

En komplett vagn är komplett med sittdel, liggdel, lyftbygel, myggnät, regnskydd. Åkpåsen har hål för sele och passar i både ligg- och sittdelen men bäst i sittdelen. Sele sitter fastsydd i sittdelsklädseln och på ramen. I ett toppset ingår sufflett, sittdelsöverdrag (topp) och liggdelslock. Varukorgen räknas som en basdel men har en egen kategori eller vad man skall säga. Man köper varukorg, bas (sitt- eller ligg) och toppset separat om man vill ha en ny färg. Fästanordning har många från Petunia Picklebottom eller Ju-Ju-Be. Hoppas du blev klokare och grattis till ett bra val av vagn!