• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Coca cola light

Har bestämt mig för att sälja min Cameleon 09 då jag knappt har använt den sedan jag köpte den. Vi bor på landet och här är det skönare att köra Emmaljunga Scootern med fyra ordentliga hjul. Min vagn är köpt begagnad och har ett chassi som glider lite på höger sida. När jag köpte vagnen så stod det inget om det i annonsen utan jag märkte det när jag var och provkörde denm men pga priset valde jag att köpa den ändå.  Jag har ärligt aldrig upplevt detta som ett problem och går jag ner för en kant håller jag bara lite längre ner så då märks det inte. Tror ni att det ens är lönt att sälja en sådan vagn, tänker sälja det billigt? Kan ni tipsa mig hur jag ska kunna beskriva detta i en annons? Jag har inget kvitto på vagnen och har sålt av en del orginaltillbehör som liggdel och regnskydd. Kommer min annons uppfattas som att jag säljer stöldgods tror ni om bara sittdel ingår? 

OBS detta är inte en annons!!!

• Fröken Småland

Coca Cola Light: Jag tror absolut inte att någon får stöldgods-vibbar, många säljer nakna sittvagnar. Men jag undrar om du inte får mest om du säljer den i delar *funderar* Bara ramen får du nog närmare 800 kr för, sittdelsklädsel 500, varukorg 250, toppset 200-600 beroende på färg och material. Sen lite småpengar för sufflettspännen, pinnar och lyftbygel. Chassit kan du nog också bli av med även om det glider. Jag vet en som jagar billigt glidchassi, du kan inboxa mig så ger jag dig namnet

Om du inte orkar sälja allt i delar så sälj överdelen vetja. Många vill ha en extra ram med komplett klädsel för att byta överdel snabbt för två barn i olika åldrar

• livijo

Hej jag undrar vart man kan köpa nya hjul till bugaboo cameleon, de små fram? Sviwelhjul el vad de heter Skäms Har ni köpt på nån sida och har det fungerat bra att köpa därifrån isf? Tack på förhand! Mvh

• imaj
    livijo skrev 2011-06-12 20:37:57 följande:
    Hej jag undrar vart man kan köpa nya hjul till bugaboo cameleon, de små fram? Sviwelhjul el vad de heter Skäms Har ni köpt på nån sida och har det fungerat bra att köpa därifrån isf? Tack på förhand! Mvh
    Jo man kan köpa nya swivelhjul. De finns att köpa hos alla återförsäljare, dock har bara vissa dem i lager. De som brukar ha de i lager är bl.a. kidzshop.se och bugababy.se. Har bara erfarenhet av Kidzshop och de brukar vara snabba att leverera!
  • thj
    Tant Pruselius skrev 2011-06-12 22:01:05 följande:
    *jagar frog chassi*
    Vill du ha nytt eller begagnat?
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Joddan

Thj
    Går det att beställa frogram tro?

Prus
    Det borde funka om man inte drar åt karborrarna helt nere vid fötterna? Och frogsittdelen är ju lite annorlunda också i fäatannorningen uppe vid sufletten. Kanske går att "lätta" den.
    Får 500:- i komp av säljaren på tradera så jag är ändå nöjd med min frog. Köpte hockeytejp idag som var "matt" som skmet så det syns knappt på ramen nu. Men det sänker andrahandsvärdet mkt (eller 3e handa värdet ). Fast froggen kommer jag nog behålla till resterande barn...