• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duffyn

Tack ThereseX. Jag har kollat filmerna på Bugaboos hemsida och är riktigt imponerad. 

• Lindadjo

Igar kom det ju 2 fina frogar pa blocket sag jag... de ser fina ut bada tva. Blev lite sugen pa en rod nu

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-06-13 16:48:56 följande:
    Igar kom det ju 2 fina frogar pa blocket sag jag... de ser fina ut bada tva. Blev lite sugen pa en rod nu
    finns väl en grå/sand frog på västkusten åxå.... (om den finns kvar, har inte kollat, såg den för nån dag sen) *dräglar....
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-06-13 17:07:02 följande:
    finns väl en grå/sand frog på västkusten åxå.... (om den finns kvar, har inte kollat, såg den för nån dag sen) *dräglar....
    Japp Den finns kvar. Men sand ar inte my cup of tea
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-06-13 17:08:20 följande:
    Japp Den finns kvar. Men sand ar inte my cup of tea

så snygg blommig suffla åxå... men A är alldeles för stor, jag SKA inte ha nån frog...

Den där röda i kungsbacka har jag sett förut, men mkt dyrare då tror jag... mkt tillbehör till den...

• Emmelinan

Har Bugaboo Frog. Vid vilken ålder rekommenderar ni att man byter ut liggdelen mot sittdelen? (min Louisa fyller 2 mån idag! Så än är det inte dags men...)

• HA82

Hej jag behöver råd, skulle idag montera min liggdel och när jag skulle sätta på liggdelslocket så var det så trögt att jag råkade slita av "låsdelen" på dragkedjan alltså den lilla metallskenan som sitter längst ut på kanten av dragkedjan på liggdelslocket, så nu går dragkedjan upp hela tiden på den sidan. Den lilla metallbiten är spårlöst försvunnen, hur kan jag laga detta?

• BeautifulFlower

kan man bära liggdelen/sittdelen via bumperbar-handtaget? eller lossnar det?

Vi väntar tillökning i februari och är sugen på en cameleon, men vi bor 3 våningar upp och jag vill ta med liggdelen upp ifall bebben sover.. men vet inte om man vågar lyfta via handtaget.. om det klarar av det?

• jean1
    ÄrtaMärta skrev 2011-06-13 15:51:43 följande:

Har ngn av er som har en bugga fått rost på själva framhjulet? (nu menar jag den runda översta silverfärgade/metall muttern eller vad det nu kallas för)? Min ena är helt rostig runt om och kikar man in i själva "hålet" under hjulet så ser man två pinnar eller avlånga saker, båda dessa är helt rostiga.

Jag tycker det är helt sjukt, vagnen har bara förvarats inomhus och sommarhjulen endast använts minimalt sen april.

Tack och lov har jag garanti kvar, men jag vet inte om såna saker går på garantin, ngn som vet?

Mina swivel rostade också rätt snabbt, på samma ställen du beskriver...
    ~ Tyra Lykke 091224 ~