• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • HA82
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-13 22:39:24 följande:
    kan kan man men de rekomenderas inte och jag skulle inte göra de de blir rätt tungt! Jag skulle istället köpa en mjuklift att ha i vagnen, ex babyproffsens egna eller nån annan. 
    Näe mjuklift i liggdelen känns inte intressant för oss, hur kan man laga det? finns det sådana metallbitar att köpa i reserv nånstans?
  • OsynligtSmåkryp
    Sweetheartno1 skrev 2011-06-13 22:53:31 följande:
    Trodde det var till för att bära i också ! Det heter ju carry handle ?! Kanske inte så stora barn i sittdel, men en liten bebis ?

Vi bär vår "lilla" 8-kilosbebba i liggdelen varje dag. Vi bor tre halvtrappor upp, så jag bär henne både upp och ned minst en gång per dag, ställer in henne och går sedan iväög efter chassit.
  • Joddan

Jag har phil and teds vibe i min frog och i been. Funkar utmärkt! Men den är mkt mindre än själva liggdelen i sig...

• jobbel

Bromsen på min Bee krånglar, den låser bara fast ena bakhjulet. Fast det varierar vilket hjul som blir låst.. Någon som vet om det är ett vanligt fel som är lätt att fixa? Vagnen är ju nyköpt, fast det är gamla modellen.

• Lillla My
    jobbel skrev 2011-06-14 11:09:23 följande:
    Bromsen på min Bee krånglar, den låser bara fast ena bakhjulet. Fast det varierar vilket hjul som blir låst.. Någon som vet om det är ett vanligt fel som är lätt att fixa? Vagnen är ju nyköpt, fast det är gamla modellen.
    Ser det ut såhär nere vid bromsen? Pilen visar en modifiering av bromsen som man fick av Bugaboo.
    Man kan ibland få rucka vagnen någon cm framåt och bakåt för att få bromsen i ett av hacken på hjulet om den hamnat mittemellan.
    I vilket fall skulle jag kontakta stället du köpt den.

• Sweetheartno1

Hur har man nya väskan på liggdelen ? Har bara sett bilder när den antingen sitter på ryggstödet eller handtaget. På handtaget vill jag inte ha den !

• Louise Desiree

Hej! Förstår att ni säkert fått 100 sådana här frågor men har verkligen försökt bläddra o hitta svar men kan inte hitta något! Det är så här att jag har ett 08 chassi som börjar glida!! Finns det något man kan göra åt det? Hör hört något om nya skruvar? Funkar det eller Skall man göra något annat? Tacksam för svar:) mvh Louise

• jobbel
    Lillla My skrev 2011-06-14 11:43:17 följande:
    Ser det ut såhär nere vid bromsen? Pilen visar en modifiering av bromsen som man fick av Bugaboo.
    Man kan ibland få rucka vagnen någon cm framåt och bakåt för att få bromsen i ett av hacken på hjulet om den hamnat mittemellan.
    I vilket fall skulle jag kontakta stället du köpt den.

Tack för ditt svar! Affären skulle beställa hem en sån där på en gång. Konstigt dock att de säljer vagnen utan...
  • Flerbarnstokan
    Louise Desiree skrev 2011-06-14 12:02:21 följande:
    Hej! Förstår att ni säkert fått 100 sådana här frågor men har verkligen försökt bläddra o hitta svar men kan inte hitta något! Det är så här att jag har ett 08 chassi som börjar glida!! Finns det något man kan göra åt det? Hör hört något om nya skruvar? Funkar det eller Skall man göra något annat? Tacksam för svar:) mvh Louise
    Jag reklamerade till affären och fick efter några veckor ett helt nytt chassi. Tror de flesta gjort så. Bugaboo är medvetet om dettta problem så det brukar inte vara något problem. Fast det chassit var i och för sig mindre än ett år... Om ditt chassi är 3 år kanske det är svårare? Du måste kontakta affären där du köpte det.