• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Dofsing

Ni som har testat både den gamla och nya ståbrädan. Vad är skillnaden?
    Jag har en gammal och den är meckig att sätta fast. 

• Sweetheartno1

Tänkte fråga ang frog, gecko och cam !
    Det ser ut som att på gecko och frog sitter handtaget så högt upp att det skulle vara längst ut på camens handtag ? Alltså hur stor skillnad är det på dom ? 

• imaj

Dofsing: Skillnaden på den nya är en annan fästanordning som gör den lättare att fästa och man behöver inte vicka vagnen för att sätta dit/ ta bort ståbrädan. Den är nu jättelätt att sätta dit och ta bort. Den nya passar på även alla Bugaboos vagnar samt har även ett annat hjul.

Sweetheartno1: Frogs handtag är lite högre än Cameleons lägsta läge. Bild på detta finns att se i Fröken Smålands galleri

• BeautifulFlower

jag går ¨återigen i tankarna om att bli en stolt bugga ägare, vagn missbrukare som jag är. Min dotter är idag 1,5 år, kanske 84-86 cm och väger runt 12-13 kg skulle jag tro. Hur trång skulle en cameleon bli för henne? Vill inte att det ska kännas som hon sitter ihop tryckt i vagen, men jag gillar cameleon snäppet mera än bee+- som annars är ett bra alternativ egentligen.

Ni som har barn som är över 1-års strecket nu, vilken bugga vagn har ni och hur funkar det??

• Asereht
    BeautifulFlower skrev 2011-06-29 19:13:38 följande:

jag går ¨återigen i tankarna om att bli en stolt bugga ägare, vagn missbrukare som jag är. Min dotter är idag 1,5 år, kanske 84-86 cm och väger runt 12-13 kg skulle jag tro. Hur trång skulle en cameleon bli för henne? Vill inte att det ska kännas som hon sitter ihop tryckt i vagen, men jag gillar cameleon snäppet mera än bee+- som annars är ett bra alternativ egentligen.

Ni som har barn som är över 1-års strecket nu, vilken bugga vagn har ni och hur funkar det??

Min lillkille är 18 månader och vi kör en Frog och en Bee. Funkar utmärkt, inte det minsta trångt. Han är lite mindre än din tjej och cam är ju lite större så cam skulle väl bli för er som frog är för ossdvsganska lagom.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Lillla My
    Tant Pruselius skrev 2011-06-29 10:14:19 följande:
    Heja Lilla My va fin åsnan var ! *avis* Gillar verkligen hjulen - det vita är så snyggt - som maxade bee+ hjul. Let us know hur premiärpromenaden gick och vad du tycker !
    Tackar! Ja, jag är grymt nöjd. De har tagit de bästa och snyggaste sakerna från Bee+ och Cam'en och satt på Åsnan. Gillar hjulen både till utseendet och funktionen! 

Har nu varit på provtur, den blev ca tre timmar...  Trivs bra med vagnen, rullar lätt och barnen sover kanon i den. Har en 9-månaders på 75cm och en 2,5-åring på 92cm. 2,5-åringen sov i två timmar och ville sitta kvar i vagnen i hallen när hon vaknat, gott betyg! 

• saandi

Hur och var får man billigast och lättast tag på en liggdel, liggdelslock och sufflet till en cam? Ska köpa chassi, hjul, ram, suffletbågar och suffletspännen av en kompis. Vill helst ha grå bas!

• saandi

Är det något mer man behöver förresten? (förutom sittdelsbas och sittdelstyg)

Lika bra att fråga proffsen:) ni vet ju!

• ThereseX

Saandi- du kanske vill ha en varukorg? Och regnskydd och myggnät. : )