• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mammageno

Och 4-5 suffletter dynor skötväskor, baser o topset och organizer och ....

Nä nu var jag lite hemsk men det är ju "addicting"

• imaj
    saandi skrev 2011-06-29 21:51:49 följande:
    Hur och var får man billigast och lättast tag på en liggdel, liggdelslock och sufflet till en cam? Ska köpa chassi, hjul, ram, suffletbågar och suffletspännen av en kompis. Vill helst ha grå bas!
    saandi skrev 2011-06-29 21:57:25 följande:
    Är det något mer man behöver förresten? (förutom sittdelsbas och sittdelstyg)

Lika bra att fråga proffsen:) ni vet ju!
    saandi skrev 2011-06-29 23:03:00 följande:
    ThereseX: aah såklart:)
    Billigast är nog att kika på Tradera eller Blocket samt andra köp & sälj-sidor. Lättast är förstås att köpa hos en återförsäljare så som ex. www.kidzshop.se. Alla återförsäljare i Sverige brukar ligga på samma priser så där skiljer det sig ingenting.

Förutom det behöver du även en madrass till liggdelen då liggdelsklädseln kommer utan madrass när man köper den enskilt i butik.

Regnskydd kan du antingen köpa Bugaboos egna, som många inte gillar, eller köpa ett sånt där universalregnskydd. Jag gillar personligen Bugaboos egna då det är snyggare och jag kommer "överens" med det. Många tycker dock det är väldigt bökigt att få dit samt att det tar stor plats om man ska ha med det. Så i slutändan är mitt tips ändå att köpa ett universalregnskydd. När det gäller myggnätet; det är väldigt tight och vill som på att glipa lite tycker jag. Så ett universalmyggnät rekommenderar jag framför Bugaboos egna!

Hoppas detta hjälpte dig lite grann !
  • TinkyWinky
    BeautifulFlower skrev 2011-06-29 19:13:38 följande:

jag går ¨återigen i tankarna om att bli en stolt bugga ägare, vagn missbrukare som jag är. Min dotter är idag 1,5 år, kanske 84-86 cm och väger runt 12-13 kg skulle jag tro. Hur trång skulle en cameleon bli för henne? Vill inte att det ska kännas som hon sitter ihop tryckt i vagen, men jag gillar cameleon snäppet mera än bee+- som annars är ett bra alternativ egentligen.

Ni som har barn som är över 1-års strecket nu, vilken bugga vagn har ni och hur funkar det??

jag inhandlade en cam för ngn vecka sen o va oxå tveksam om sonen skulle få plats då han e 2 år, c 10,5 kilo o 89 cm lång. men han sitter super.. kolla bilderna i bildtråden, finns troligtvis på sista sidan :))
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • straw2008
    saandi skrev 2011-06-29 21:51:49 följande:
    Hur och var får man billigast och lättast tag på en liggdel, liggdelslock och sufflet till en cam? Ska köpa chassi, hjul, ram, suffletbågar och suffletspännen av en kompis. Vill helst ha grå bas!
    på blocket finns en grå för 400...med lock!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Lindadjo
    straw2008 skrev 2011-06-30 08:56:21 följande:
    Märkligt när bilden är grå och texten säger denim???
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • straw2008
    Lindadjo skrev 2011-06-30 11:40:11 följande:
    Märkligt när bilden är grå och texten säger denim???
    JA VET ??
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • saandi
    mammageno skrev 2011-06-29 23:07:33 följande:
    Och 4-5 suffletter dynor skötväskor, baser o topset och organizer och ....

Nä nu var jag lite hemsk men det är ju "addicting"
    Jag kan tänka mig att det är riktigt beroendeframkallande med olika tillbehör!! :) Jag vet redan massa färger och grejer jag vill ha. Hahaha!
    imaj skrev 2011-06-29 23:13:48 följande:
    saandi skrev 2011-06-29 21:57:25 följande:
    Är det något mer man behöver förresten? (förutom sittdelsbas och sittdelstyg)

Lika bra att fråga proffsen:) ni vet ju!
    Billigast är nog att kika på Tradera eller Blocket samt andra köp & sälj-sidor. Lättast är förstås att köpa hos en återförsäljare så som ex. www.kidzshop.se. Alla återförsäljare i Sverige brukar ligga på samma priser så där skiljer det sig ingenting.

Förutom det behöver du även en madrass till liggdelen då liggdelsklädseln kommer utan madrass när man köper den enskilt i butik.

Regnskydd kan du antingen köpa Bugaboos egna, som många inte gillar, eller köpa ett sånt där universalregnskydd. Jag gillar personligen Bugaboos egna då det är snyggare och jag kommer "överens" med det. Många tycker dock det är väldigt bökigt att få dit samt att det tar stor plats om man ska ha med det. Så i slutändan är mitt tips ändå att köpa ett universalregnskydd. När det gäller myggnätet; det är väldigt tight och vill som på att glipa lite tycker jag. Så ett universalmyggnät rekommenderar jag framför Bugaboos egna!

Hoppas detta hjälpte dig lite grann !
    Tack tack tack!! Jag funderar på att köpa liggdelen begagnad eftersom man inte använder den så jättelänge ändå. Så köper vi ny sittdel när det blir aktuellt. Då får det nog bli ett universalregnskydd då :) bebis är beräknad 5 januari så det lär nog användas ordentligt!
    straw2008 skrev 2011-06-30 08:56:21 följande:
    Den ska jag kolla upp!!! :D Tack för tipset!
  • Kavat
    Dunderklumpen skrev 2011-06-26 22:20:27 följande:
    K Kavat - Åååh har du möjlighet att testa Gekons röda klädsel med den röda sittdynan och posta ett bildbevis så blir jag väldigt glad :)
    Sorry, jag har inte hunnit med här.
    Två sjuka barn och en som är helt knasigt uttråkad..

Är det fortfarande aktuellt?