• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa

Jag har haft Cam och bee, har nu bee + och frog. Frogen känns lite stabilare än camen och bee känns stabilare än bee plus. Antar att det ligger i funktionerna, på Cam så känns den lite skrangligare pga höj- och sänkbart handtag gentemot frog och bee plus känns skrangligare pga höj-och sänkbart ryggstöd. Men det är bara en gissning, jag har inte stört mig på det så för mig spelar det ingen roll

• ThereseX

Surkatt- Jag hade samma problem när jag bytte till cameleon från Urban jungle. Jag tyckte camen kändes ranglig och det tog ett tag tills jag accepterade glappet i styret. UJ hade definitivt bättre köregenskaper och bättre comfort och dämpning. Och jag hade haft kvar den om man hade kunnat ha barnet vänt mot sig. Men jag har vant mig vid camen nu och jag ångrar inte att jag bytte. Fast jag kan inte hjälpa att jag saknar UJn ibland...

• Planon

Tycker bee+ känns mer stabil på ett sätt, och det är vid själva krysset i chassit. Bee+ har ju liksom mer "kraft" eller hur man ska säga där handtaget möter chassit där hjulen fäster. Camens runda nav kändes mer bräckligt IOM att hjul mm är ganska tunga när man ex drar upp den för trappor eller lyfter upp den på bussar i tid och otid. Dock kändes bee+ lite plastigare och skrangligare ibörjan, men det är nog meningen då den fjädrar lite i sidled. Äääälakar bee+ och vill inte att vintern ska komma = ingen bee+ körning där vi bor.

• fröken G

Jag har en cameleon som jag köpte för 1 ½ år sen. Nu har chassit börjat knaka något otroligt! Sen hänger sig knapparna som man justerar sätet med ibland. Ibland flänger sittdelen liksom bara runt utan att fastna i de olika lägena, om ni förstår min beskrivning.

Är det någon mer som varit med om detta?

• RobzMarley

I den gamla bildtråden finns en vagn där någon sytt en egen suflett med New york motiv. Tänkte kolla om någon vet var man kan få tag i det tyget.. :)

• Emmelinan

Hjulen på vår frog känns som att de är helt platta när man trycker in dem. Dum fråga kanske, men ska det va så? De har varit så sen vi fick hem vagnen...

• the baby

Grrr, för första gången idag är jag inte så nöjd med lilla Beet. Var precis ute på långpromenad med lillan, som borde varit supertrött, men inte alls ville sova, vilket jag kan förstå, eftersom vagnen nästan skakade sönder. Är frustrerad över sov-situationen, så lite aggressioner tog jag ut på vagnen, fastän jag vet att det är mitt eget fel. Vem är så puckad att de tar med stads-vagnen till landet liksom? Nä, nästa gång vi åker hem för att vattna blommorna, får jag nog sätta på snöhjulen på camen och byta vagn. Trist, men att gå på grus med Beet funkar inte så bra med en sovandes bebis... Blä!

• Lindadjo
    Emmelinan skrev 2011-07-03 16:16:56 följande:
    Hjulen på vår frog känns som att de är helt platta när man trycker in dem. Dum fråga kanske, men ska det va så? De har varit så sen vi fick hem vagnen...
    Nä, hjulen ska vara som cykeldäck! Är de platta får ni ju pumpa luft i de, annars kan det ju gå hål i slangen. Om det är de stora hjulen du pratar om?
    2010 blev ett bra år! Har +:at