• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • babykorv
    Sians skrev 2011-07-04 14:16:50 följande:
    Måste bara fråga. Vad är skillnaden på en bugaboo köpt 2009 och den som säljs i butik nu?
    ingen skillnad.
  • Joddan

Sa jag att jag såg min livs första levande donkey igår. Sa jag att jag drömde om den hela natten i natt att jag fick den... Eller om jag stal den Hahahah! Hur ska jag komms över en utan att maken märker?

• Dunderklumpen
    Melvinsmamma skrev 2011-07-04 15:08:45 följande:
    Hej!

En fråga fungerar en frog klädsel på en gecko? Sittdel- och varukorg? För att sufletten ska fungera, måste man byta då till frogfästen?

Tacksam för svar!
    Hej, Vad jag förstår är klädseln för Frogen längre än Geckos då Frogens ram är längre. Sittdelsskyddet funkar fint tycker jag iaf, korgen vågar jag inte svara för.

För att suffletten ska sitta bra måste du byta ut bågarna, fästena tror jag är de samma
    Julia 2010-08-08
  • Sians

Ok. Men är det stor skillnad på Bee och Bee+.
    Är det ett bra eller dåligt pris på 3000 kr för en Bee inköpt 2009. Ingår extra suflett o åkpåse?
    Jag är helt ny på Bugaboon så jag kan inget om dem? :(

babykorv skrev 2011-07-04 15:13:26 följande:
    ingen skillnad.
  • Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-07-04 15:33:37 följande:
    Hej, Vad jag förstår är klädseln för Frogen längre än Geckos då Frogens ram är längre. Sittdelsskyddet funkar fint tycker jag iaf, korgen vågar jag inte svara för.

För att suffletten ska sitta bra måste du byta ut bågarna, fästena tror jag är de samma
    Jaha oki, har hört att geckons och frogens chassin är lika stora...oki tack för svar!

Någon annan som vet om klädsel från frog till gecko? Hur mycket större är fog-chassit jämfört med gecko? I centmeter, bredd och längd?

Någon som haft frogklädsel eller har på en gecko så man kan få se en bild eller få höra vad ni anser om hur det fungerar?
  • straw2008
    Sians skrev 2011-07-04 15:37:10 följande:
    Är det ett bra eller dåligt pris på 3000 kr för en Bee inköpt 2009. Ingår extra suflett o åkpåse?
    Beror helt o hållet på skick, kan ju vara sprillans ny eller flitigt använd....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • imaj
    Sians skrev 2011-07-04 15:37:10 följande:
    Välkommen hit ! Ett tips är att läsa i FAQ som finns uppe i TS för att lära dig mer om själv Bugaboo.

Skillnaden mellan Bee och Bee+: I stort är Bee+ är förbättrad med ett justerbart ryggstöd som går att göra längre, sufletten har en annorlunda utformning motför Bee, sittdelen är bredare, hjulen ser annorlunda ut.
    Personligen skulle jag aldrig köpa en Bee då jag anser att Bee+ är mycket bättre och har större sittyta för barnet. Sen om det är ett högt pris eller inte är svårt att säga men min första känsla var; jo det är högt. Men samtidigt ingår ju åkpåsen, vilken du rent teoreriskt kan sälja av för 500kr och därmed kostar vagnen 2500kr. Som sagt satsa på en Bee+ istället, men det är bara min egen åsikt!
  • MissEllie

Har ni sett att Rachel Zoe kör en Bugaboo Cam med Missoni (såklart)? Länk här

Förresten är det någon som har den suffletten här inne? Hur är den i verkligheten, är den så "plottrig" som den ser ut på bild?

• Surkatt

Hörni... i FAQ:en står det att frog är mer lättkörd än cam... Vad beror det på? Eller, jag menar, vilka funktioner skiljer åt som förändrar köregenskaperna? Ser på blocket att det finns en svart ute, och jag vill ju egentligen ha en svart vagn. Ångrar mitt val av denimvagnen lite...  Kan man svänga styret över vagnen på en frog också, för det är en funktion jag gillar, att hela vagnen är vändbar liksom... Och eftersom jag gärna vill ha så rymlig vagn som möjligt så kan jag ju i praktiken sätta på en cam ram på frogen den dagen den börjar bli för trång...

Vågar inte ens berätta om de här planerna för min kille... hahaha...

• Surkatt

äsch jag googlade på den så nu ser jag att man kan göra samma saker med froggen som med cam, men frågan kvarstår ändå, varför anses frogen vara mer lättkörd?