• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj

Joddan: Skumt! Borde gå på 48kr iaf, för det är väl skrymande tror jag?!

• Melvinsmamma
    Melvinsmamma skrev 2011-07-04 15:54:51 följande:
    Jaha oki, har hört att geckons och frogens chassin är lika stora...oki tack för svar!

Någon annan som vet om klädsel från frog till gecko? Hur mycket större är fog-chassit jämfört med gecko? I centmeter, bredd och längd?

Någon som haft frogklädsel eller har på en gecko så man kan få se en bild eller få höra vad ni anser om hur det fungerar?
    Någon?

Precis gått från en cam till en gecko som väntas hem i veckan så lite nyfiken på vad man kan göra ;)

Tacksam för svar på mina många frågor!! *ler*
  • jobbel
    Sians skrev 2011-07-04 15:37:10 följande:
    Ok. Men är det stor skillnad på Bee och Bee+.
    Är det ett bra eller dåligt pris på 3000 kr för en Bee inköpt 2009. Ingår extra suflett o åkpåse?
    Jag är helt ny på Bugaboon så jag kan inget om dem? :(
    Mitt tips är att kolla på båda två innan du bestämmer dig. Jag hade turen att hitta en affär som hade båda sorterna hemma så jag kunde jämföra dem sida vid sida. Jag valde "gamla" Bee för jag tyckte den var mer ombonad och passade min 9 mån mycket bättre. Testade även med treåringen i den och han får plats. Bee+ har mindre sufflett och är mycket öppnare men även större. Jag tänkte som så att om vagnen blir för liten om ett år så är det ju bra andrahandsvärden på Bugaboo och att byta vagn är ju alltid kul :)

• Sians
    jobbel skrev 2011-07-05 08:36:30 följande:
    Mitt tips är att kolla på båda två innan du bestämmer dig. Jag hade turen att hitta en affär som hade båda sorterna hemma så jag kunde jämföra dem sida vid sida. Jag valde "gamla" Bee för jag tyckte den var mer ombonad och passade min 9 mån mycket bättre. Testade även med treåringen i den och han får plats. Bee+ har mindre sufflett och är mycket öppnare men även större. Jag tänkte som så att om vagnen blir för liten om ett år så är det ju bra andrahandsvärden på Bugaboo och att byta vagn är ju alltid kul :)
    Tack för svaret!
    Någon som vet om någon butik i Göteborgstrakten säljer den gamla Bee?
  • AnPa

Har den sandfärgade basen funnits i 2 olika varianter? Har en beg sittdelsbas och köpte nu en ny varukorg från Kidzshop och de skiljer sig i tyget

• Dunderklumpen
    AnPa skrev 2011-07-05 15:03:59 följande:
    Har den sandfärgade basen funnits i 2 olika varianter? Har en beg sittdelsbas och köpte nu en ny varukorg från Kidzshop och de skiljer sig i tyget
    Men kan inte det ha med produktionstillfället att göra då? Alltså att Bugaboo köpt tyget från annan underleverantör ngt år och att det därför skiljer sig
    Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland

Någon skrev om Frog och dess lättkördhet och jag vill tillägga att det inte bara är storleken utan framförallt det fasta handtaget som gör den lättkörd.

• AnPa

Frk småland: Såg att du svarat i den andra tråden. Tack! Vet inte om det stör mig direkt, P säger att det inte syns