• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Jag tycker inte heller att det gör så mycket, är ju lite avstånd mellan. Bäst tycker jag om den ljusa, lite glittriga nyansen av sand

• AnPa

Samma här Det är den gamla som är "glittriga" och jag älskade den från första stund så en liten besvikelse var det att den nya är lite matt och trist. Om någon har en i den gamla färgen som den vill bli av med, inboxa mig!

• Dunderklumpen

Någon som har längd och bredd på Bugaboos sittdyna tillgängligt?

Ska ge mig på att sy en egen ikväll och tänkte köpa mellanlägg på vägen hem.

• AnPa

Jag har en dyna som är uppsydd av en här i tråden som är sydd efter en bugaboo-dyna. Längd: ca 90 cm, bredd på det bredaste (upptill): 45 cm ca, på det smalaste (i vecket): ca 27 cm och nertill är den: ca 34 cm på det bredaste

• Dunderklumpen

Tusen tack AnPa!
    40 kr gick det på så oj vad jag ska sy om detta blir bra :)

• Dunderklumpen

Jag tänkte att jag skulle sy en egen sittdyna genom att malla av min buggadyna. Men så kom jag på att jag inte gillar den där långa mittenbiten (vecket) för jag får ändå inte den att sitta snyggt i vagnen.

Hur har ni andra gjort?
    "Funkar" det att hoppa över det vecket och istället lägga typ tre rader med raksöm rätt över för att få till ett veck?

Julia 2010-08-08
  • imaj
    Dunderklumpen skrev 2011-07-06 09:05:39 följande:
    Jag tänkte att jag skulle sy en egen sittdyna genom att malla av min buggadyna. Men så kom jag på att jag inte gillar den där långa mittenbiten (vecket) för jag får ändå inte den att sitta snyggt i vagnen.

Hur har ni andra gjort?
    "Funkar" det att hoppa över det vecket och istället lägga typ tre rader med raksöm rätt över för att få till ett veck?
    Vet inte vecket på Bugaboos dyna är men när jag själv sytt dyna till vagnen så har jag gjorde den rätt mycket smalare i mitten och sytt en rad med raksöm rätt över, tycker det har blivit jättebra och dynan har suttit superbra!

http://www.familjeliv.se/hem/imaj/gallery/phphwpx3g.jpg
    Som du ser på bilden har jag även sytt en raksöm på vardera sida om axelbanden för att få ännu bättre passform.
  • Dunderklumpen
    imaj skrev 2011-07-06 09:54:32 följande:
    Vet inte vecket på Bugaboos dyna är men när jag själv sytt dyna till vagnen så har jag gjorde den rätt mycket smalare i mitten och sytt en rad med raksöm rätt över, tycker det har blivit jättebra och dynan har suttit superbra!

Som du ser på bilden har jag även sytt en raksöm på vardera sida om axelbanden för att få ännu bättre passform.
    Bifogar en bild på det jag kallar vecket :)

Tror jag skippar det på min dyna och kör på så somjag tänkt faktiskt.
    Julia 2010-08-08
  • thj

Bugaboo's nya sittdyna tror jag kommer bli toppen kul med lite nya färger med :)

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!