• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    thisissarah skrev 2011-07-10 18:03:23 följande:
    Jag har en cykelreparatör bredvid mig så ska nog gå dit och fråga. Jo såg att ett nytt kostar 350.
    Vi gick till cykelhandlaren och för 80 pix bytte han slangen och pumpade upp och däcket var som nytt igen. Sånt gillar jag. Man kan köpa ny innerslang på barnvagnsbutikerna också men de brukar inte fixa åt en.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • saandi

Är det vanligt att det säljs enbart liggdel till cam på typ blocket? Känns rätt onödigt att lägga så mycket pengar på o köpa en ny när den inte kommer användas så länge...

• Asereht
    saandi skrev 2011-07-10 20:44:50 följande:
    Är det vanligt att det säljs enbart liggdel till cam på typ blocket? Känns rätt onödigt att lägga så mycket pengar på o köpa en ny när den inte kommer användas så länge...
    Rätt vanligt ja.
  • C060908
    Asereht skrev 2011-07-10 20:47:12 följande:
    Rätt vanligt ja.
    Vad kan man sälja en begagnad liggdel för på blocket?
  • saandi

Jag har sett två som legat ute o de har kostat 400:- fast det va fel färg:) sen har jag inte sett en enda mer:(

• SchumiFerrari

saandi: fel färg är ganska ovesäntligt eftersom att man kan byta...

• saandi

Det är rätt väsentligt när jag bara vill köpa en liggdel. Har redan chassi ram hjul behöver alltså bara liggdel med madrass och platta.

• Asereht
    saandi skrev 2011-07-10 21:49:22 följande:
    Det är rätt väsentligt när jag bara vill köpa en liggdel. Har redan chassi ram hjul behöver alltså bara liggdel med madrass och platta.
    Sätt ut en köpesannons här och på blocket. Mina bästa kap har jag fått på den vägen.

Liggdelar tycker jag dyker upp titt som tätt på blocket. Då och då poppar det upp några på T också.

Har sett kompletta liggdelar från 300 kr upp till 800 kr. Vissa färger är ju mer populära än andra vilket också höjer priserna lite.
  • Sara E

Jag köpte en begagnad liggdel via Facebook sidan. (kanske var från nån av er i tråden?)
    Hur dom var den ny, oanvänd och inplastad. Fick med madrass och liggdelslock. Grå.
    500:- är nöjd med det priset när man tänker på vad det skulle kosta att beställa nytt