• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ms J

Tusen tack för svaret! Det känns som det kommer att bli en bugga, jo nu är det bestämt, tills vidare! Hihi! Tack än en gång!

• Överbandsfürern

Vad kostar det att skicka en Cam med typ bussgods, dhl eller schenker?
    Vet inte om jag "vågar" skicka den eftersom jag vet att de inter är så försiktiga i hanteringen. Dock är det ju en risk som köparen tar onekligen...

Men nån som skickat på det senaste som vet?
    Antar att man måste skicka i ett colli (sist jag skickade en vagn gick det på över 600 spänn eftersom det blev så många paket, men även då jag skickade en BT syskonjogger blev priset så högt.)

• imaj

Paraflaxdrinken: Tror det tidigare nämnts i tråden att det brukar kosta kring 300kr med bussgods. Tydligen är det något enhetspris de tar för vagnar.

• Överbandsfürern
    imaj skrev 2011-07-13 14:13:55 följande:
    Paraflaxdrinken: Tror det tidigare nämnts i tråden att det brukar kosta kring 300kr med bussgods. Tydligen är det något enhetspris de tar för vagnar.
    475:- kostar det med BG härifrån. Märkligt att det kan vara så olika

De hade enhetspris på vagn för nåt år sen då jag skulle skicka en Brio Happy. Då kom det fram till att de typ menade en vanlig sulky som man bara fäller ihop. Och en Happy är ju inte direkt liten och smidig, så därför kostade det över 600 spänn att skicka (och jag fick stå för mellanskillnaden eftersom jag redan angett summan som BG gett mig) så det som står på hemsidan gäller tydligen inte alla ställen.

Känns ändå inte bra att skicka nåt för så mycket pengar osett ju. Men visst, det är ju köparens val i så fall...

Eller så har jag bara separationsångest men dottern (snart 2 år) får snart inte plats i cammen
  • Dunderklumpen

En lättare bildbomb av min röda Bugaboo Gecko med lite Cameleon tillbehör finns nu i bildtråden :)

Sittdelsbasen ska jag sy om lite ikväll tänkte kag, jag har fått för mig att om jag kortar av sittdelsbrunnen ca 2 cm så blir tyget stramare över ryggen, vi får se hur det blir med det.

Regnskydden är ett kapitel i sig.
    Geckons original är ju snyggt för att det sitter så tajt men det blir så väldigt mörkt iom att den svarta fotdelen går så högt upp. Och så tycker jag att det sitter lite väl snävt, det har en tendens att glida upp vid fotändan och glipa.

Därför använder vi Cameleon skyddet, lite större, lite slappare men dottern gillar att det är så ljust och jag är helt säker på att vagnen är täckt :)

Julia 2010-08-08
  • ThereseX

Jag kommer snart få byta min Cameleon till en Donkey då jag gjort ett positivt gravtest idag! Wohoooo! : )

• Sara E

Har funderat på en sak ett tag.
    Hur lätt ska det egentligen gå att sätta fast sitt/lidd delen på chassit??
    Mitt går verkligen supertrögt att trycka dit. Får typ hänga mig på sittdelen dör att det ska klicka i chassit.

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • standby

Sara E, på min vagn går det jättelätt. Du har inte handtaget olika långt uppdraget på hö/vä sida? Då skevar chassit tycker jag.