• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • C060908

Hej tänkte köpa en beggad bugga och nu undrar jag vad som är bäst. En bugga inköpt 2010 ifrån utan solblekt klädsel endast sitt och liggdel ingår för 4500 eller en 08 som fick sitt chassi bytt 2010 med en massa tillbehör flera olika topset var av ett var lite solblekt.. Vilken är bäst? Vilket handtag är det som glider?

• SchumiFerrari
    C060908 skrev 2011-07-10 09:33:19 följande:
    Hej tänkte köpa en beggad bugga och nu undrar jag vad som är bäst. En bugga inköpt 2010 ifrån utan solblekt klädsel endast sitt och liggdel ingår för 4500 eller en 08 som fick sitt chassi bytt 2010 med en massa tillbehör flera olika topset var av ett var lite solblekt.. Vilken är bäst? Vilket handtag är det som glider?
    Hade tagit den med ett solblekt
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • lycktan

Hallå alla! När bytte ni från ligg till sittdelen?
    Dottern är inte störst här i världen och får hyfsat bra plats i liggdelen men det blir så varmt och hon är så nyfiken.
    Hon är 5 månader.

Tips på bra sittdyna??

• magicadespell

Fråga: kan man ha frog-suflettfästen (de nyare) på en cam?

Har en beg frog som jag fått till en fin suflett till...planen är att skaffa en cam till nästa barn, men jag orkar inte göra om mönstret i onödan och tänkte att man kanske bara kan flytta över frogfästena om jag vill använda de sufletterna till nästa vagn?

de ser ju likadana ut? 

• Sweetheartno1

Har ni sparat era kartonger till vagnen ? Dom i butiken tyckte det var bra. Men varför ? Har ni sparat den ?

• Lindadjo
    magicadespell skrev 2011-07-10 11:02:37 följande:
    Fråga: kan man ha frog-suflettfästen (de nyare) på en cam?

Har en beg frog som jag fått till en fin suflett till...planen är att skaffa en cam till nästa barn, men jag orkar inte göra om mönstret i onödan och tänkte att man kanske bara kan flytta över frogfästena om jag vill använda de sufletterna till nästa vagn?

de ser ju likadana ut? 
    Eftersom jag kan växla mellan cam-fästen och frog-fästen på min frog, så tar jag det för givet att frog-fästerna även ska passa på en cam
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Asereht
    thisissarah skrev 2011-07-10 16:39:58 följande:
    Sambon märkte idag att det är punka på ena däcket. Är det bara att köpa ett nytt?
    Byt innerslang. Kostar 60 pix typ hos en cykelhandlare, för typ en tjuga till så fixar byter de och pumpar upp däcket också. Köpa ett nytt däck blir ju lite dyrt.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • thisissarah
    Asereht skrev 2011-07-10 17:40:15 följande:
    Byt innerslang. Kostar 60 pix typ hos en cykelhandlare, för typ en tjuga till så fixar byter de och pumpar upp däcket också. Köpa ett nytt däck blir ju lite dyrt.
    Jag har en cykelreparatör bredvid mig så ska nog gå dit och fråga. Jo såg att ett nytt kostar 350.
  • telgebo
    ÄrtaMärta skrev 2011-07-10 17:51:06 följande:
    Hej alla =)!
    En fråga.... vilken ståbräda passar bäst till en bugga cam?
    Vi ska ha syskon i oktober och tror att vi måste satsa på en bräda, sonen kommer då vara 2,5år.
    Jag har en ståbräda till min Bugga Cam oanvänd som jag tänkt sälja då jag inte har nån användning för den.
    Gravid v.24+6 BF 23/10 Bara 105 dagar dit