• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sara E
    standby skrev 2011-07-13 17:54:29 följande:
    Sara E, på min vagn går det jättelätt. Du har inte handtaget olika långt uppdraget på hö/vä sida? Då skevar chassit tycker jag.
    Nej, allt annat är som det ska.

Den har varit sådan ända sedan jag fick hem den från kidzshop tidigt i våras.
    Älskar vagnen, och är så nöjd med allt, men har tyckt att detta är konstigt att den ska gå sååå trögt att klicka i.

Kanske ska maila kidzshop och fråga?
    ♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • Allimac 2004
    Överbandsfürern skrev 2011-07-13 14:33:25 följande:
    475:- kostar det med BG härifrån. Märkligt att det kan vara så olika

De hade enhetspris på vagn för nåt år sen då jag skulle skicka en Brio Happy. Då kom det fram till att de typ menade en vanlig sulky som man bara fäller ihop. Och en Happy är ju inte direkt liten och smidig, så därför kostade det över 600 spänn att skicka (och jag fick stå för mellanskillnaden eftersom jag redan angett summan som BG gett mig) så det som står på hemsidan gäller tydligen inte alla ställen.

Känns ändå inte bra att skicka nåt för så mycket pengar osett ju. Men visst, det är ju köparens val i så fall...

Eller så har jag bara separationsångest men dottern (snart 2 år) får snart inte plats i cammen
    frågade på "mitt" bussgods och de förklarade att bussgods inte är ett enda stort företag så de tar ut olika avigter. Det kostade mer att skicka min vagn från stockholm till mig än från mig till Stockholm som ett exempel :-/
  • Sara E
    ÄrtaMärta skrev 2011-07-13 18:27:57 följande:
    Gnisslar den oxå när du sätter den på palats eller är den bara trög?
    Den gnisslar med!
    Är det nått fel då? Jag har provat smörja upp den med silikonspray så gott det går, men hjälper inte
  • Lillstroem
    Sara E skrev 2011-07-13 17:26:46 följande:
    Har funderat på en sak ett tag.
    Hur lätt ska det egentligen gå att sätta fast sitt/lidd delen på chassit??
    Mitt går verkligen supertrögt att trycka dit. Får typ hänga mig på sittdelen dör att det ska klicka i chassit.
    Mitt chassi är också så, tyvärr.
    Gnisslar och gnekar som fasen när man ska klicka fast liggdelen och är jättetrögt, har använt den i två månader och långt från varje dag.
    Är i övrigt väldigt nöjd med den och ser fram emot att pimpa den lite framöver! :)
  • ThereseX

Min vagn är också lite trög och gnisslig, men jag tror det är för att den fortfarande är rätt ny.. Just nu befinner jag mig uppe i norr och har en lånad bugaboo som jag köpt begagnad till några vänner och den är inte lika gnisslig och trög, det är en 08:a skulle jag tro så den är väl mer använd.. Kanske är därför?

• Lindadjo
    ThereseX skrev 2011-07-13 16:46:51 följande:
    Jag kommer snart få byta min Cameleon till en Donkey då jag gjort ett positivt gravtest idag! Wohoooo! : )
    Grattis!!!!!
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lillstroem
    ThereseX skrev 2011-07-13 20:45:47 följande:
    Min vagn är också lite trög och gnisslig, men jag tror det är för att den fortfarande är rätt ny.. Just nu befinner jag mig uppe i norr och har en lånad bugaboo som jag köpt begagnad till några vänner och den är inte lika gnisslig och trög, det är en 08:a skulle jag tro så den är väl mer använd.. Kanske är därför?
    Men det ska väl ändå fungera felfritt från början då den är ny?
    Hjulen gnisslade lite i början men det avhjälptes snabbt med silikonspray men just det när man ska klicka fast liggdelen på chassit går jättetrögt och har bara blivit trögare hela tiden! =/
    Nån som har tips förutom att smörja?
    Eller är det bara reklamera som gäller?
  • Sara E
    Lillstroem skrev 2011-07-13 20:58:43 följande:
    Men det ska väl ändå fungera felfritt från början då den är ny?
    Hjulen gnisslade lite i början men det avhjälptes snabbt med silikonspray men just det när man ska klicka fast liggdelen på chassit går jättetrögt och har bara blivit trögare hela tiden! =/
    Nån som har tips förutom att smörja?
    Eller är det bara reklamera som gäller?
    Min vagn är förvisso inte gammal, men jag har klickat på och av sittdelen ganska mycket.
    Och det har inte blivit något bättre anns.
  • Planon

Fejk bugaboo i Ystad? Nyss inlgagd. Osäker, men färgen, sufflett och varukorg... Vd tror ni. Kolla blocket Skåne Ystad.