• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj
    Molliver skrev 2011-07-10 23:27:55 följande:
    hej behöver lite hjälp med bugaboo köp , hade bugaboo till min son men han fyller snart 8 år så de är länge sedan,,, har kikat på blocket lite men har läst att de finns bugaboo kopior och att de är svårt att se skillnaden på äkte eller fusk... tycker de är lite dyrt att köpa en helt ny vagn därför kikar jag på blocket kan ni hjälpa mig vad jag ska titta på som kan vara fel eller så.... hoppas ni kan hjälpa mig  hade tänkt mig en röd/svart eller en i jeans...
    Ett tips är att läsa i den här artikeln, de har nämnt flera saker som visar på att den är fejk
    www.bigbaby.se/artikel.php

En annan sak; Cameleons bas finns endast i svart om det är en limited edition annars finns den inte i svart bas utan endast i mörkgrå.

Ytterligare ett sätt att se att den är fejk är att loggon är placerad för högt upp och inte på mitten av topsetten, men det kanske kan vara svårt att se om man inte har en originalvagn bredvid.

Det sista jag vill tipsa om är att be om kvittot på vagnen.
  • imaj
    Sweetheartno1 skrev 2011-07-10 11:55:47 följande:
    Har ni sparat era kartonger till vagnen ? Dom i butiken tyckte det var bra. Men varför ? Har ni sparat den ?
    Jag har inte sparat kartongerna till vagnen då vi inte har plats för dem, dock sparade jag kartongen till ståbrädan då vi inte vet hur mycket den kommer användas samt att jag sparade påsarna till sitt- och liggdelen då det är fräschast att förvara de i påsar.

De kanske tyckte det var bra om du skulle vilja sälja den eller nått...?
  • Sara E

Kan man köpa liggdelslock separat? eller måste man satsa på ett begagnat eller ett helt topset?

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • Asereht

Sara E - Man kan köpa nytt separat men det är dyrt, runt 300 har jag för mig. Bättre att leta beg.

• Ms J

Hej alla!

Jag behöver er hjälp med ett beslut.

Väntar barn i januari så jag ute i god tid kan man säga! Skrattande  Jag funderar på en Cameleon efter att ha varit sjukt nöjd med min Bee till dottern. Bor i Skåne men med tanke på de vitrarna vi haft de senaste åren så vill jag att den klarar av riktigt tufft vinterväder och väglag. Ska tåla att ta med ut på skogpromenader(håller oss visseligen på stigarna då jag är livrädd för fästingar sommartid Skäms). Jag behöver en vagn som inte tar så stor plats i bagaget då lite packning ska med på våra familjeäventyr.

Visst klarar buggan av mina enormt höga krav? Dessutom undrar jag om man måste ta av framhjulen för att få buggan i "strandläget" eller går de att fälla in ändå?

Tack på förhand!

Hanna

• imaj

Ms J: Jag bor i Norrbotten och med vinterhjulen klarar man sig definitivt hela vintern. Dock är de ju sämre på att ploga i södra Sverige men samtidigt brukar vi ju ha mer snö här uppe. Jag har tidigare vintrar gjort så att jag har vinterhjulen när det är nysnö alternativt "kladdig" snö och swivelhjulen när det är plogat och packat.

Det som är negativt med vinterhjulen är att de saknar dämpning och jag älskar dem tyvärr inte men funkar gör det helt klart!