Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Överbandsfürern skrev 2010-12-15 15:10:19 följande:
    Så ser den reservdelen ut. Det va bara att klippa bort den gamla (som va sydd) och sen bara klicka dit den här, supersmidigt!

vad hände med den gamla?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 18:16:33 följande:
    Nu har jag kikkat på vagnen igen =), gnissla kanske är fel ord att använda men om ni tänker er att man ska sätta på sittdelen, den här delen med de vita knapparna på som även ska tryckas in när man fäller sittdelen över till liggläge, hela dem bitarna "knakar" eller hur man nu ska beskriva ljudet när man sätter dit sittdelen eller när sittdelen är i liggläge och "guppar" när man kör på ojämt underlag, förstår ni vad jag menar?
    Låter det inget alls när ni andra ska sätta på sittdelen?
    Jag försöker komma på om det har låtit såhär ända sne början men kan inte komma på att jag skulle ha reagerat på det innan.
    Vi har ju garanti och kvitto och allt men vill ju inte klaga i onädan om det inte är ngt fel därför frågar jag er som har samma vagn.
    Har aldrig hört minsta antydan till gnissel från min vagn, så jag tycker absolut att du ska reklamera det! Knakar det så knakar det; så ska ingen behöva ha det
    Visst köpte väl du din via nätet?
    Är det därför det känns jobbigt att ta kontakt menar du?
    Jag hade ju fördelen att jag kunde gå till återförsäljaren direkt när ett suflettfäste krånglade (men det är också det enda lilla jag haft problem med)
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-15 19:45:57 följande:
    Oj svår fråga.
    Har du kvitto/garanti kvar som du kan uppvisa så folk ser att det är en ny vagn?
    Inte för att garantin kommer att gälla för köpare nr 2.
    Vad jag sett på blocket iaf så ligger de runt 7000 kanske men vad jag förstått så är det rätt svårt att sälja.
    Får man fråga varför du vill sälja?
    vet att det inte alls alltid är svårt att sälja
  • Bellbox
    danosani skrev 2010-12-16 09:27:59 följande:
    Det beror ju på var du bor. Kanske svårare att få ett högre pris i ex Sthlm än i Gbg. Här finns det knappt några..
    precis
  • Bellbox
    Katjan skrev 2010-12-17 08:45:38 följande:
    Undra ifall de som säljer Cameleon kopior på blocket får sålt sina.... Men det måste nog tyvärr få. Såg att det kom ut en kopia i Sthlm igår kväll/natt igen. Tycker synd om föräldrarna som köper vagnen i tron att det är en äkta.
    ja det är ju sjukt att man kan med att göra så...

Men jag undrar en sak; visst är man skyldig enligt lag att veta vad man säljer (& att det inte är stöldgods t.ex?) Om man som köpare sparat hela annonssidan (man kan ju göra det enkelt på datorn så att annonsen bevaras trots att den är borttagen) och säljarna utförligen skrivit "Bugaboo Cameleon original" o.s.v så borde man ju åtminstone kunna polisanmäla...
  • Bellbox
    Katjan skrev 2010-12-17 09:03:55 följande:
    Pixter- Ja man tycker det. Men som köpare har man skyldighet att kontrollera innan man köper en vara... Verkar en ska vara för billig så bör man tänka en gång extra innan man köper saken. Jag och flera andra på fl köpte Bugaboo saker utav en på tradera förut utan att få våra varor eller pengarna tillbaka. Gjordes en hel del polisanmälningar utan att det hände ngt... Tydligen var det inget olagligt som säljaren gjorde, Så lita inte på att få tillbaka pengarna även ifall ni har sparat blocket annonsen
    nej jag har tack och lov alltid varit ganska påläst när jag kollat på vagnar så har aldrig lurats
    men surt för dom som tillåts fortsätta
    Vet också flera som säljer falska UJ-saker på nätet!! *skämmes!*
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-17 12:40:07 följande:
    Suck, har mailat babytrader ett viedeoklipp på oljudet på min vagn och den snutten är på 6 sekunder.
    De vill ha en längre så de kan säkerställa varifrån ljudet kommer.
    Ngn som vet hur stora filer man kan maila från hotmail?
    Det fanns andra här som fått maila över till just babytrader har jag för mig?!
    Du kan inte lägga upp det på youtube då på en tillfälligt användarnamn & ge dem länken?
    Hoppas det löser sig
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-17 16:11:53 följande:
    Den där fejkvagnen verkar vara borta nu på blocket eller så har de bytt bild?

Jag har sett en vagn där säljaren påstod att den var uttagen 09 men den hade det gamla chassit med skruvar som slutade tillverkas 07 så visst finns det oärliga människor som lurar de som är okunniga...
    Ja & värre är det nästan på UJ-sidan där det är supersvårt för ett otränat öga att veta om man köper en 07.a eller 09 t.ex... många som försöker göra sina vagnar "nyare" än de egentligen är Demon
    -dock inga kopior på marknaden vad jag vet ang just chassit där i alla fall...
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-19 20:04:33 följande:
    Har ni nånstans sett nya vinterhjul säljas för 750 kr?
    En snubbe som var intresserad av mina vinterhjul som är till salu påstod det och det låter ju som ett dåligt påhitt i försök att pruta...
    inte jag i alla fall... så säkert ett dåligt påhitt!
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-12-20 08:53:58 följande:
    Det gör jag också alltid, i synnerhet på det jag säljer. På så sätt kan inte en köpare klaga i efterhand på att något skulle varit utelämnat i min annons.
    jättebra att göra så!!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21