Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Hannah74 skrev 2011-01-11 12:00:28 följande:
    Men - kanske dum fråga- kan man tänka att man kan få mer för en bwgagnad på blocket m vingmuttrar om den är i bra skick än en lite nyare fräschare med snäpp?
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
    aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  
    Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 10:44:14 följande:
    Jag skulle aldrig köpa ett begagnat snäppfästechassi, även om det är långt ifrån alla som har problem så är det alldeles för många vilket har totaldödat andrahandsmarknadens förr så höga priser
    Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    LHUF skrev 2011-01-11 12:32:48 följande:
    tack för ditt svar. det chassit vi har nu ser ut att ha en popnit vid fästet iaf.    men får tänka på hur man drar den upp för trappor helt enkelt ändå..   har fått på hjul och så iaf så nu skall bara liggdelen fästas.. men den var superfräsh och snygg så har nog gjort ett kap tror jag. skall bara fylla vinterhjulen med luft så är vi redo när lillebror kikar ut
    ja precis det får man tänka på som med alla barnvagnar...
    Har du fått tipset att antingen hålla under själva snäpfästena i ramen om du lyfter vagnen i trappa/på buss t.ex? Alternativt att man fäller ut handtaget i YTTERSTA läget så det blir som längst och sen låser fästena...
    Lillebror kommer åka snyggt
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 12:45:33 följande:
    Stort grattis till den försäljningen! Men för bara några år sen kostade en ny Bugga 8.700 och såldes två år gamla för 6.500 så det är (främst) de tiderna jag refererar till. Nu kostar den så mycket så jag inte ens vill tänka på det och andrahandsvärdet ligger på dryga 50 % istället för 75 %. Det påstår jag beror på chassiproblematiken även om man självklart måste väga in det faktum att begagnatmarknaden är mycket större numera då det säljs fler Buggor i Sverige.
    Köpte min NY för 8000 (ja jag hade bra rabatt via enjoyguiden) för 1,5 år sen
    och ja jag tror ffa det beror på den ökade tillgången på begagnade buggor i ffa storstadsregionen (jag bor i en sådan men lyckades ändå)
    men man kan ju "läsa in" vad man själv vill i det, vill man tro att det beror på t.ex "dåligt rykte" så tror man väl på det...
    Håller med dig om att de är på tok för dyra nya nu
    Tant Pruselius skrev 2011-01-11 12:57:11 följande:
    Pixter- jag fick höra av försäljare på bugaboo att man endast ska hålla under snäppfästet och INTE fälla ut den till Max då det lät knäcks av... Men det behöver ju inte stämma... Vad vet jag?!
    Om jag inte minns fel så har någon hänvisat till att det står så i bruksanvisningen, men jag vet inte heller exakt
    Håller med dig om att det känns mycket bättre att hålla under! det är nog det allra bästa rådet! Så gjorde alltid jag de ggr man lyfte av någon anledning...
  • Bellbox
    jessii87 skrev 2011-01-11 17:28:45 följande:

Hej!
    Jag har tänkt köpa en bugaboo cam när jag får barn i höst..Bor i göteborg.. Vart finns det bäst utbud o bäst priser? O vad ska man tänka på när man köper en? Tips på bra tillbehör osv.. =))

Taaack

Jag rekomenderar Mölndals baby och barn!
    Trevliga, serviceinriktade + att de hittils varit med i enjoyguiden (20-25% rabatt tror jag!!) samt Mölndalshäftet (10-15% rabatt)
    Sen är babyproffsen Storken i stan (Linné) väldigt trevliga...
    Finns säkert ett antal till bra affärer såklart
  • Bellbox
    jessii87 skrev 2011-01-11 18:12:52 följande:

Åh tack för tipset. Vi fick Enjoyhäftet i julklapp o kollade upp det o det är helt riktigt som du säger. 20% på Mölndals baby o barn. Det blir ju ganska mycket pengar på en sån dyr barnvagn!! Så tackar för tipset, hade aldrig kollat upp det annars.. =))

• Bellbox
    stinamaria skrev 2011-01-12 00:09:59 följande:
    10% är det nog du har på barnvagnar men det blir ju en tusenlapp i alla fall och det är ju bra.
    Har de sänkt erbjudandet där då?? Förut var det i alla fall 20% (lycky me !!) men jag kan förstå att de kanske tyckte det var trist då många säkert tog tillfället
    10% har de ju haft i Mölndalshäftet länge så de sänkte då säkert även i enjoy... ja ja; men lite pengar blir det ju i alla fall + att man har en suverän fysisk butik man faktiskt kan besöka också
  • Bellbox
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-12 13:11:53 följande:
    Någon som kan tipsa om vart man ska köpa Bugaboo i Göteborg? Vet vart den finns att få tag på, men vill ha hjälp av kunnig personal och köpa den av en så hjälpsam serviceminded butik som möjligt

Är bara i v12 så är inte dags än...men hög tid att sälja in den hos sambon
    Mölndals baby och barn

-ooops nu har jag nämnt dem 2 ggr på 1 dygn så kanske dags att säga "inte min butik" (I wish!!)
    Peter som arbetar där är trevlig, serviceminded och alltid hjälpsam!!

Ligger precis vid Mölndals bro i Mölndals centrum; parkering finns utanför om man har bil eller också kan man parkera gratis 2h vid den stora parkeringen motsatt sida Scandic Hotell)
  • Bellbox

Frog

• Bellbox

ja jag var ju såklart tvungen att ringa & fråga... Vet att en svägerska vill ha en Cam!! (jag har ju pratat så positivt om den jag hade jämt & ständigt)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21