• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Cacaoo
    straw2008 skrev 2011-08-15 16:48:16 följande:
    Skulle de nya chassina börja glida finns en lagningssats så det blir 100% glidfritt, ingen anledning att välja gammla chassit ut glidsynpunkt längre alltså.
    Vart hittar man den lagningssattsen?
  • jakthustru

Nu har jag hittat en internationell sajt som säljer cameleon för drygt 8000:- inkl frakt. Då blev det avgjort att det är rätt vagn för mig då jag tyckt att det varit för dyrt med över tiotusen för en vagn

• Sweetheartno1

straw2008: Blir dom stumma då ? Eller har man kvar funktionen med höj och sänk bart handtag ? Vart köper man den lagningssatsen ?

• modestyclara

Blocket-utbrott: jag har en annons ute med vagn och en del tillbehör. Alla är på bild och alla specas i texten. Så får jag en fråga om jag har resväska till vagnen?! Öh? Finns det på bilden? Finns det i texten? NEJ!!!!!Skrikandes

• tvåbarnsmammavillkanske haentill
    nybliven fru skrev 2011-08-13 20:05:53 följande:
    Hej,

vilken ståbräda ska man ha? Ska vara till både Donkey och Cam och det gör inget om den funkar till en Chicco Liteway dessutom. Bugaboos egna tänkte jag - eller finns det andra som är bättre på ngt sätt?
    Puffar ödmjukast och hoppas på ett litet svar...
  • straw2008

Man kan lämna in den vart som helst där de säljer bb vad jag vet, satsen kostar 150 kr o det synd inte utanpå o givetvis går det att justera höjden fortfarande. Jag öppnade mitt chassi på vinst o förlust o kolla imnuti o det är bara att sätta några varv med tejp under fästet där snappfästet klämma åt så blir det fullkommligt glidfritt :0) ni som inte vågar er på detta själva lämna till bb återförsäljare :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • thj
    spigg skrev 2011-08-15 13:15:17 följande:
    Hjullagret i ena framhjulet har gått i småbitar och trasat sönder plasten och allt. Det rullar bara om man trycker på som attan, knappt ens då.

Du ser hur plasten repas ut? Det är lösa metallbitar i navet som sitter fast mot plasten. Hjulet går inte att använda. :(
    Tror det är ett hjul på väg till dig inom kort  kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Asereht
    modestyclara skrev 2011-08-15 19:28:35 följande:
    Blocket-utbrott: jag har en annons ute med vagn och en del tillbehör. Alla är på bild och alla specas i texten. Så får jag en fråga om jag har resväska till vagnen?! Öh? Finns det på bilden? Finns det i texten? NEJ!!!!!Skrikandes
    Förstår precis. Folk! Död

Tycker det verkar vara mer regel än undantag att fråga om sådant som redan är utförligt beskrivet. Tex hade jag en annons ute med en sittdelsbas och hade skrivit utförligt att det var bara basen som såldes. Vet inte hur många mail jag fick. Allt från "jag kan hämta vagnen direkt" till "ingår suffletten?". Då stod det alltså i texten "observera att det bara är sittdelstyget som säljs"....Tyst
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • spigg
    thj skrev 2011-08-15 21:26:18 följande:
    Tror det är ett hjul på väg till dig inom kort  kram
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • modestyclara
    Asereht skrev 2011-08-15 21:32:21 följande:
    Förstår precis. Folk! Död

Tycker det verkar vara mer regel än undantag att fråga om sådant som redan är utförligt beskrivet. Tex hade jag en annons ute med en sittdelsbas och hade skrivit utförligt att det var bara basen som såldes. Vet inte hur många mail jag fick. Allt från "jag kan hämta vagnen direkt" till "ingår suffletten?". Då stod det alltså i texten "observera att det bara är sittdelstyget som säljs"....Tyst
    tack för sympati!{#emotions_dlg.flower}