• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu
    spigg skrev 2011-08-15 12:44:30 följande:
    Funderar på att i desperation köpa en vagn jag kan ha tills min Donkey är lagad. :(
    Vad tror ni om denna, ni proffs?
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_i_b...

Har prutat ned till 3000 kr mot att jag inte får med tillbehören, och jag behöver bara ståbrädan så det känns bra. Tror ni jag kan sälja den vidare sen?
    Det tycker jag lät bra.
    Vi sålde vår cam förra veckan för 6000:- till ett par kompisar och då var det
    vagn från 07 men chassit från 10
    två fleece topset
    ett canvas topset
    en solsuffla i fleece
    åkpåse
    vinterhjul från 10
    två hemsydda ryggtyg till sittdelen

ståbrädan ska jag sälja på blocket sen när jag får tummen ur
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • spigg
    mollan nu skrev 2011-08-15 13:16:38 följande:
    Det tycker jag lät bra.
    Vi sålde vår cam förra veckan för 6000:- till ett par kompisar och då var det
    vagn från 07 men chassit från 10
    två fleece topset
    ett canvas topset
    en solsuffla i fleece
    åkpåse
    vinterhjul från 10
    två hemsydda ryggtyg till sittdelen

ståbrädan ska jag sälja på blocket sen när jag får tummen ur
    Okej, bra! Jag behöver verkligen inte gå med vinst men typ plus minus noll, köper den ju bara för att ha tills Åsnan rullar igen...
  • Cacaoo

Jag har bara en fråga . VAd menas med att " den glider inte" som de står i vissa annonser?
    Ska iväg idag och titta på en beg bugaboo cam vad är det som är bra att titta på då?
    Tacksam för snabba svar

• Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2011-08-13 20:35:46 följande:
    Hej och välkommen till tråden! Ursäkta att vi glömde svara, det där är en sån där fråga som man läser och tänker att man skall svara på lite senare eftersom det är lite jobbigt

Här får du min åsikt: alla chassin som är gjorda efter ungefär 2007 har ett snäppfäste för höjdreglering av handtaget. Det snäppfästet hade mycket problem med reklamationer i början och även ett bra tag framöver, till och med nya kan drabbas. Det som händer är att det har svårt att stanna kvar i rätt läge så när man går i trappor (vilket man absolut inte skall) eller kraftiga nedförsbackar så kan handtaget glida uppåt och bli längre. Det kan dock aldrig lossna så det är ingen säkerhetsfråga. Bugaboo har bytt ut alla dessa chassin med ett leende, med samma vanliga generösa garanti som alltid, men det gäller om du är första köpare och inom två år. Så det innebär att begagnatköp alltid är en risk. Numera finns det tydligen ett lagningskit för glidande chassi men jag kan inget om dem tyvärr, inte pris heller. Och någon i tråden har lagat själv med stor framgång genom att peta in en gummibit i problemområdet men be mig inte om detaljer.

Om man köper ett chassi av den äldre modellen, med vingmuttrar, så löper man noll risk för glidande chassi. Men då är höjdregleringen lite mera omständlig men det störde aldrig mig. Och väldigt många av de nyare chassina har också funkat felfritt, man hör ju mest om de som krånglar. Chassits ålder spelar inte så stor roll utan det är användningen och underhållet som är avgörande. Alla Cameleonvagnar är kompatibla med alla Cameleontillbehör, heja Bugaboo  
    Läs vad jag skrev häromdagen
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-08-15 10:15:14 följande:
    Den ljusgrå och den orange har marinblå foder, alla andra har nikotingult champagnefärgat foder.
    Och denim 
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • straw2008

Skulle de nya chassina börja glida finns en lagningssats så det blir 100% glidfritt, ingen anledning att välja gammla chassit ut glidsynpunkt längre alltså.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-08-15 16:48:16 följande:
    Skulle de nya chassina börja glida finns en lagningssats så det blir 100% glidfritt, ingen anledning att välja gammla chassit ut glidsynpunkt längre alltså.

Åh... Blir det "osynligt" lagat då?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Randig Panda

Åh! Fick världens bästa svar, dryga 1000 kronor för helt ny röd sittdel och suflett via Kidz.
    Blev en himmelskt bra måndag alltså!