• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Surkatt

Spigg: Alltså... neeeej.... tror verkligen inte det. Stora är för lång, för tung... och för stor för att köpa en syskonvagn till...... Och åsnan är lite för expensive att ha stående för de här enstaka gångerna jag behöver den. För jag vill ju inte överge min groda!  

• Asereht

Jag har haft barnvagnar som intresse sedan jag fick barn 92. Sen hade jag ett uppehåll från det att dottern slutade åka vagn tills nästa kom då började jag om med min hobbyverksamhet.

Jag har idag avverkat över 30 vagnar, tror tom att det nu är närmare 40. En nästan komplett lista och bild på hyfsat många av mina vagnar finns i mitt galleri ifall någon är nyfiken.

Många tycker att jag är helnipprig men det skiter jag heligt i, det är liksom min grej. Min man bryr sig inte ett dugg om mitt pyssel så länge inte vår hushållsekonomi blir lidande. Som tur är så gillar jag att köpa och sälja så jag går sällan minus i slutänden.

Men jag måste erkänna att sedan jag skaffade froggen har det inte blivit så många vagnsaffärer. Men det har blivit desto fler tillbehörsaffärer!

Jag gillar helt enkelt både att förnya mig och testa nytt. Börjar faktiskt få lite småcravings på vagnssidan igen.

• Surkatt

Ligger det inte nåt sånt uppe på tradera nu? Kollar inte så noga på de rosa grejorna få de inte är min typ, men jag tyckte det var mycket rosa där för ett tag sen... 

• FruK

Nej surkatt det är en del svart o blått ute på tradera. Inte min typ heller (har ju en kille) har min denim. Det är till en kompis :)

• Surkatt

Asereht: Det var en diger lista... Verkligen.

FruK: Såg att det var ett fleeceset som låg ute... men det vara allafall rosa... :)

• Asereht

Inte för att verka grinig eller så men ni vet att det inte är tillåtet med efterlysningar och annonser i trådarna FL va? Allt sånt hänvisas till köp och sälj. Tråden kan stängas ned pga sånt.

Som det står i TS så kan man knappt fråga om begagnatpriser ens då det tas som annonsering. Så tänk på vad och hur ni skriver så vi får ha tråden kvar.

• annat82
    spigg skrev 2011-08-21 21:04:24 följande:
    *blandar mig i diskussionen*

älsklingen87: Jag har skrivit ett försvarstal som du kan använda dig av om du blir ifrågasatt! ;)
    mybabababies.blogspot.com/2011/08/lat-oss-sna...

(Funderar redan på barnvagn till nästa barn, mitt senaste blev precis 7 månader och nästa får komma tidigast om ett par år men VADÅ, det är väl ansvarsfullt att planera noga och långsiktigt!? :P)
    Gillade det verkligen

Precis så jag försvarat mitt intresse Och som tur är så förstår sambon helt och hållet, dock ingen annan i princip. Tyvärr hittade jag nog bugaboo för tidigt  har ett par andra vagnar jag vill testa men är väldigt säker på att jag bara kommer komma tillbaka ändå.

Och som du, så hade jag råd och lite mer plats, så skulle vårt hem svämmas över av vagnar. I dagsläget är det ju bara 4 st hemma samtidigt
  • spigg
    annat82 skrev 2011-08-22 07:57:40 följande:
    Gillade det verkligen

Precis så jag försvarat mitt intresse Och som tur är så förstår sambon helt och hållet, dock ingen annan i princip. Tyvärr hittade jag nog bugaboo för tidigt  har ett par andra vagnar jag vill testa men är väldigt säker på att jag bara kommer komma tillbaka ändå.

Och som du, så hade jag råd och lite mer plats, så skulle vårt hem svämmas över av vagnar. I dagsläget är det ju bara 4 st hemma samtidigt
    Tack!

Äh jag tycker egentligen inte att man SKA behöva försvara sig, har aldrig hört en man behöva försvara att han köper massa hobbyrelaterade prylar. Så länge man inte typ ruinerar sig så får man väl lägga sina pengar på vad man vill?

Mmm, jag har som sagt "bara" två just nu och funderar på framtiden. Vill gärna ha en Brio Spin igen, är ett stort Brio-fan OCH ett stort Bugaboo-fan så jag blandar hejvilt!
  • Surkatt
    Asereht skrev 2011-08-22 07:10:47 följande:
    Inte för att verka grinig eller så men ni vet att det inte är tillåtet med efterlysningar och annonser i trådarna FL va? Allt sånt hänvisas till köp och sälj. Tråden kan stängas ned pga sånt.

Som det står i TS så kan man knappt fråga om begagnatpriser ens då det tas som annonsering. Så tänk på vad och hur ni skriver så vi får ha tråden kvar.
    Sorry. Annonser visste jag att man inte fick ha, men efterlysningar trodde jag var okej... Ska bli mer försiktig med vad jag svarar på då.... Vill inte tappa bort alla bra brudar i den här tråden ju...

• C060908

Vad kan jag ta i betalt för följande:

Bugaboo Cameleon inkl svart sittdels tyg i fleece, suflett+sittklädsel i grön fleece, suflett+sittklädsel i beige fleece, grön sommar suflett i fleece, grå parasoll, suflett blå canvas oanvänd, bärhandtag/bumperbar, grå varukorg och grå sittdelsbas. och reparations kit inkl manual med följe. Samt regnskydd och insektsnät.

Är 3000 kr för mycket eller för lite? Så himla svårt och orkar inte med att folk hela tiden ska pruta..