• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • s07

Aha! Ryggsäck på buggan! Åå. Det där multifunktänket verkar orbit köra med- "använd varukorgen som skötbord och klänning...typ..."

• Joddan

Den började först "klicka" när jag gick upp på bussen/ner från trotoaren/över gupp. Alltså nått i navet som klickade när jag lyfte/sänkte hantaget. Sedan så small de bara en dag upp på bussen(ett steg). Antagligen en "pigg" av inne i navet. Har en vän som gäääärna öppnar och pillar inne i chassit. Frågan är bara hur säkert chassit blir då?

• Noiis

Joddan, jag hade köpt de nya och sparat de gamla.,om de nya hade vart lika fin eller finare än de du har förståss för går de sönder igen har du ett reserv. Sällan man springer på begagnade till bra pris

• s07

Noiis- å wow, roligt för de såldes inte i Sverige, eller hur? Hursom... Vill ha en tidig bugga som kuriosafynd och har lagt upp blocketbevakning.

• straw2008

Såg att några skrivit ang stokke, vi köpte den som första vagn (älskar hur den ser ut) o det är underbart att barnet är så högt upp osv, MEN den har ingen som helst stötdämpning, alltså nada, helt stum.

Älskar fortf hur den ser ut dock, som ett ägg i en kundvagn.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Sweetheartno1

Gaaaah missade precis en denim 007 klädsel !

• LinaPe

Hej alla!

Jag har en begagnad Bugaboo Cameleon, vet ej från vilket år, som jag tycker känns lite "ranglig". Jag var i en butik och provkörde en ny, som kändes mycket mycket stadigare. Jag känner mig plötsligt mindre trygg med min begagnade, finns det något jag kan göra med vagnen för att få den stadigare? Det är främst i chassit som den känns ranglig, i sidled liksom och när man ska av och på bussar och upp och ner för trottoarkanter. Själva handtaget ska ju vara lite löst, har jag fått lära mig. 

Finns det någon som kan ge mig lite hjälp?
    //Lina      

• Arlene86

Hej!

Jag är en nyfrälst bugaboo ägare :) Köpte en Bee (ej +) begagnad för ett tag sen och har nu sålt vår Teutonia så att jag kan köpa en begagnad Cam :) Går allt bra så får jag den på fredag! Wohoo!

Jag har dock två frågor till er proffs (ska läsa igenom så mycket av tråden som jag kan sen, men det är ju typ 1700 sidor...Förvånad) :

1. Vi får ingen liggdel till camen, behöver ingen nu då dottern är 13 månader, men om vi ska ha fler barn sen - hur gör man då? Går det att ha nån mjuklift till camen? Verkar ju inte gå att köpa en liggdel separat?

2. Hur servar jag vagnen? Skulle gärna vilja putsa till den lite och sånt där när jag får den, men jag har aaaldrig servat en vagn innan och vet inte ens vad man ska göra och använda! Vad är era bästa tips?